כסף וצרכנות

ה-SMS הראשון בהיסטוריה נמכר בסכום נמוך מהצפוי

הודעת הטקסט הראשונה בעולם נמכרה לקונה לא ידוע ביום שלישי תמורת סכום שהיה בטווח הנמוך של המחיר שציפתה החברה שמכרה אותו לקבל תמורתו
יאיר מור | 
גבר מופתע מסרטון בטלפון (צילום wayhomestudio / freepik)
132,680 אירו – או כ-473,000 שקל – זה הסכום הסופי בו נמכרה ביום שלישי הודעת הטקסט הראשונה שנשלחה אי פעם בין שני מכשירים סלולריים.
 
כזכור, ההודעה, שנשלחה בתחילת דצמבר 1992 בין שני עובדי חברת הסלולר הבריטית וודאפון, הכילה שתי מילים: "Merry Christmas" ("חג מולד שמח"). השבוע העמידה אותה החברה למכירה באמצעות בית המכירות הפומביות הצרפתי אַגוּט, כפריט NFT – כלומר אישור בעלות מבוסס בלוקצ'יין (הרשת של מטבעות הקריפטו) של את'ריום על הפריט המקורי, שגם מקוריותו מאומתת באמצעות הבלוקצ'יין. החברה ציפתה לגרוף על ה-SMS בין 100,000 ל-200,000 אירו – כך שהסכום הסופי היה בשליש הנמוך של הציפיות. ההכנסות מהמכירה ייתרמו לסוכנות האום לטיפול בפליטים ועקורים ברחבי העולם.
הודעת ה-SMS רחוקה מלהיות פריט ה-NFT הכי יקר שנמכר השנה: בקיץ האחרון נמכר פרצוף מפוקסל מסדרת Cryptopunks במחיר של 7.57 מיליון דולר; פרצוף אחר מאותה סדרה נמכר במרץ תמורת 5.67 מיליון דולר; קריפטופאנק נוסף, שנחשב לחוזה מגיפת הקורונה משום שלמרות שנוצר ב-2017 הוא נראה כלובש מסיכה וכובע של רופא, נמכר תמורת 11.75 מיליון דולר; בחודש שעבר מכר הצלם מייק ווינקלמן יצירת אמנות המשלבת עותק פיזי ודיגיטלי במחיר של 28.9 מיליון דולר; ומאגר תמונות קודמות של ווינקלמן נמכר בחודש מרץ תמורת סכום אסטרונומי של 69.3 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה