כסף וצרכנות

רכבת ישראל תחת מתקפת סייבר? אתר החברה קרס

אתר רכבת ישראל לא עבד היום עקב שגיאת אבטחה, ולמעשה חסם את עצמו. קיים חשש למתקפת סייבר. האפליקציה פעלה כרגיל
מערכת ice | 
אתר רכבת ישראל אילוסטרציה (צילום pixabay, פייסבוק/ רכבת ישראל)
האתר של רכבת ישראל הפסיק לפעול היום (ראשון), והציג למי שנכנס אליו שגיאת Error 1020. 
האתר כתב לנכנסים אליו: This website is using a security service to protect itself from online attacks. כלומר, שהוא מגן על עצמו מפני מתקפות סייבר, ומזו הסיבה חסם את עצמו מכניסה. בעוד האתר לא עובד, האפליקציה פעילה למשתמשים.
מרכבת ישראל לא נמסרה תגובה עד שהאתר חזר לפעול, מספר שעות אחרי התקלה.
 
כזכור, לפני כשלושה שבועות התרחשה מתקפת סייבר על מערכות המחשוב של חברת גולד בונד, מחברות האחסון והלוגיסטיקה הגדולות בישראל. בחברה דיווחו כי היא לא נדרשה לשלם כופר, ו-"יחד עם רשות הסייבר הלאומי וגורמים מקצועיים חיצוניים נוספים, פועלת לאתר ולסכל את החדירה למערכותיה כאמור . למועד דיווח זה, מושבתות מרבית מערכות המחשוב של החברה, לרבות בשל פעולות יזומות בהן נקטה החברה".

האתר של רכבת ישראל, היום 
על פי הסיכום השנתי של צ'קפוינט ל-2021 שסקר את תקיפות סייבר ברחבי הגלובוס, עלה כי ממוצע התקיפות השבועי על ארגונים בישראל עלה ב-92% לעומת כמות ההתקפות שרשמה בשנת 2020.
העלייה השנתית בישראל גבוהה משמעותית מהעלייה הממוצעת בעולם בשנה זו שעמדה על 50%, במילים אחרות ישראל חוותה עליה כמעט כפולה מהממוצע העולמי. בנוסף לכך, ניתן לראות כי במהלך 2021 כמות התקיפות על ארגונים וחברות בישראל חצתה את הממוצע העולמי והגיעה ברבעון האחרון של השנה לשיא כל הזמנים של כ-1,100 תקיפות שבועיות על ארגון/חברה בארץ. 
התעשיות המרכזיות שחוו את כמות התקיפות הממוצעת הגבוהה ביותר בשנה האחרונה בישראל היו חינוך ומחקר עם ממוצע של 3,344 תקיפות סייבר על ארגון בשבוע (עלייה של 107% לעומת 2020), תקשורת (טלקומוניקציה) עם ממוצע של 1,775 תקיפות (עלייה של 147%)  ובריאות עם 1,488 תקיפות (עלייה של 121%).  להלן גרף המתאר את ממוצע התקיפות השבועי בישראל ובעולם על פני 2020-2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה