כסף וצרכנות

מהפכה בסופרמרקטים: חברת הענק הבינלאומית מגיעה לישראל

אלקטרה הודיע כי היא תחתוך את רשתות הקמעונאות שמתחתיה "יינות ביתן" ו"מגה" ותמתג אותן מחדש עם הסכם זכיינות עם רשת הקמעונאות הבינלאומית "קארפור" לארץ
מערכת ice |  4
רשת קארפור (צילום ויקיפדיה)
אלקטרה הודיעה הבוקר (ראשון) כי יינות ביתן בע"מ, חברה הבת אשר בשליטתה, התקשרה במזכר הבנות עם קבוצת קארפור הצרפתית שהייתה בבעלותו של המיליארדר ברנאר ארנו, לקראת התקשרות בהסכם זכיינות, להפעלת חנויות רשת יינות ביתן תחת מותגי Carrefour שהם, בין היתר, Carrefour Market, Carrefour ו- Supeco and Atacadao, בישראל ולשימוש בלעדי בשמות המותגים האמורים. 
בהתאם לתנאי מזכר ההבנות, יינות ביתן תפעל למיתוג מחדש של חנויות הרשתות יינות ביתן, מגה, ושוק מהדרין ולהתאמתן למותגי Carrefour, בהתאם ללוחות הזמנים ולתנאים שיסוכמו בין הצדדים. עוד הוסכם, כי הצדדים יתקשרו בהסכם זכיינות לתקופה של 20 שנים עם אפשרויות הארכה לתקופות של 20 שנים נוספות.
תמורת הזכיינות תקבע בהסכם מפורט בין הצדדים ותכלול, בין היתר, תשלום סכום ראשוני קבוע בתוספת תשלומים שישולמו כשיעור ממחזור ההכנסות. הסכם הזכיינות עתיד לאפשר ליינות ביתן לרכוש ולשווק את מוצרי קארפור תחת מותגי קארפור, וכן, לאפשר ליינות ביתן למכור מוצרים שמיוצרים בארץ תחת מותגי קארפור. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם זכיינות מחייב המסדיר את כלל ההבנות עד לחודש אפריל 2022.
 
קבוצת Carrefour היא חברת קמעונאות המזון המובילה בעולם, ובעלת אסטרטגיה חזקה הממוקדת ב-e-commerce, שינוע מזון וקמעונאות בפורמטים מגוונים. Carrefour בעלת כ-13,900 חנויות הפרוסות במעל ל-40 מדינות עם למעלה מ-2 מיליארד עסקאות בשנה. Carrefour מציעה את אחד מהמותגים הפרטיים הגדולים באירופה, עם מחזור מכירות שנתי (לשנת 2021) הנאמד בכ-81.2 מיליארד אירו. Carrefour הינה חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסת ה-Euronext N.V ושווי השוק של החברה הוא כ- 14 מיליארד אירו.
בספטמבר האחרון, הבעלים והמנכ"ל של תאגיד LVMH (לואי ויטון מואט הנסי), האיש השלישי בעולם על פי דירוג העשירים של פורבס, ברנאר ארנו, מכר את כל מניותיו ברשת הקמעונאות הצרפתית "קארפור" לאחר 14 שנים בהן היה מושקע ברשת. במארס 2007, חברת האם של "פיננסיה אגאש", קבוצת ארנו, רכשה 9.8% מהחברה בשותפות עם חברות השקעות נוספות כמו קולוני קפיטל ואקסון קפיטל במחיר המוערך בין 4.3-5 מיליארד דולר. היציאה של ארנו מהחברה הגיעה לאחר שבוטלה מכירה פוטנציאלית על סך 20 מיליארד דולר לרשת הקמעונאות הקנדית אלימניישן קואש טארד שהוקמה על ידי המליארדרים אלן בושרד, ז'אק דאמור וריצ'ארד פורטין על פי פרסומים שהממשלה הצרפתית מתנגדת לעסקה.
באלקטרה הבהירו כי מזכר ההבנות מותנה בהגעה להסכמים מפורטים בנוסחים שיוסכמו בין הצדדים ואין כל וודאות כי יחתמו הסכמים מחייבים בין הצדדים. בנוסף, הסכמים כאמור יהיו כפופים לתנאים מתלים, אשר התקיימותם תלויה, בין היתר, בגורמים שאינם בשליטת החברה ולפיכך, אין כל וודאות כי התנאים המתלים יתקיימו, וכי הזכיינות ושיתוף הפעולה ייצאו לפועל ומה יהיו התנאים הסופיים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שיפתחו בראשון לציון (ל"ת)
    בודד בעולם 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הכי חשוב המחירים. (ל"ת)
    ניר 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מקווה שיפתחו בחולון
    שרון 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקווה שקרפור ראשית תהיא כמו בחול בדיוק גם בכמויות וגם במבחר ודבר שני מקווה שיפתח באיזור התעשייה של חולון
    סגור
  • 1.
    עוד מאותו חרא....
    123.. 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    די כבר עם הסופרים האלה בכל מקום! אתם כבר קאניבלים אחד לשני ולעצמכם
    סגור