כסף וצרכנות

מהפכה במס הכנסה: מי ייהנו מנקודת זיכוי ומי ישלם יותר?

שתי הצעות חוק לתיקו פקודת מס הכנסה אושרו בכנסת. הראשון מעניק לעולה חדש נקודת זיכוי נוספת במשך 42 חודשים מיום עלייתו והצ"ח השנייה קובעת חובות דיווח ותיעוד החלות בנוגע למחירי עסקאות בין לאומיות הנעשות בין צדדים אשר יש ביניהם יחסים מיוחדים כגון שליטה של צד אחד בצד השני או בין אדם וקרובו
מערכת ice |  4
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה של חברי הכנסת ולדימיר בליאק ואלכס קושניר. סעיף 35 לפקודת מס הכנסה מעניק לעולה חדש נקודות זיכוי נוספות בחישוב מס הכנסה, במשך 42 חודשים מיום עלייתו לישראל.
במסגרת הצעת החוק מוצע להאריך ביחס לעולים חדשים את תקופת הזכאות לנקודות זיכוי בשנה וכן לקבוע כי בשנה הראשונה מעלייתו לישראל יהיה עולה זכאי לנקודת זיכוי אחת נוספת, שמקנה מאות שקלים בסך הכל.
 
כמו כן, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה. פקודת מס הכנסה קובעת חובות דיווח ותיעוד החלות בנוגע למחירי עסקאות בין לאומיות הנעשות בין צדדים אשר יש ביניהם יחסים מיוחדים כגון שליטה של צד אחד בצד השני או בין אדם וקרובו. בעסקאות מסוג זה יכולים הצדדים לנצל את השוני בשיעורי המס במדינות שונות, ולקבוע מחיר ותנאים לעסקה שלא בהכרח משקפים את מחיר השוק, על מנת לשלם את מס המינימלי.
מוצע לעדכן את דרישות התיעוד והדיווח במחירים באופן שישקף את אמות המידה הבין-לאומיות המקובלות. לשם כך, מוצע להסמיך את שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע הוראות לעניין רישום ותיעוד, והוראות לעניין דוחות ומסמכים שיוגשו לפקיד השומה, אשר תחולנה על מי שמשתייך לקבוצה רב לאומית המורכבת משתי ישויות לפחות, אשר אחת מהן לפחות היא תושבת חוץ, ואחת מהן מחזיקה באמצעי השליטה של הישויות האחרות, כך שמתקיימים ביניהן יחסים מיוחדים או תנאים נוספים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תקבעו ותיישמו פטור לנכה ממס ולא לקחת ואז שירוץ בין המשר
    מירו 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקבעו ותיישמו פטור לנכה הלי לקחת בראשונה ואז צריך לרוץ בין המשרדים ולהוציא כסף כדי לקבל בחזרה
    סגור
  • 3.
    שוב הקלגס ליברמן דואג לגויים שעולים מרוסיה על חשבוננו
    דנה 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר הרסו לנו את המדינה כל הגויים מרוסיה וסביבתה שהגיעו למדינה ועל הזמן עודהועוד הטבות על חשבון האזרח משלם המיסים שגם ככה כואע תחת הנטל
    סגור
  • 2.
    סידרו פינוק לאוקראינים (ל"ת)
    יוסי חן 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אפלייה
    אייל פארג 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כרגיל העולים מקבלים הכל ואלו שנולדו כאן שקורסים תחת יוקר המחייה מופלים לרעה כל הכבוד ליברמן דואג לרוסים??
    סגור