כסף וצרכנות

מחירי הלחם יזנקו? כך פוטין יכול לגרום לנזק בישראל

אוקראינה היא אחת הספקיות הגדולות בעולם של חיטה, תירס ושמן צמחי, אך רוסיה חזרה בה מההסכם של טורקיה והאו"ם להמשך הייצוא מהמדינה, האם גם בישראל תורגש עלייה?

מערכת ice | 
עליית מחירי הלחם (צילום unsplash)
ספינות עמוסות בייבול חיטה מפליגות מאוקראינה, כאשר האו"ם וטורקיה פועלים להצלת ההסכם לשמירה על זרימת היצוא מהמדינה, גם לאחר הודעת סוף השבוע של רוסיה כי היא משעה את מעורבותה בעסקה.
מחירי החיטה נסחרו בעליות של 6.5% ביום שני (31 באוקטובר), כאשר סוחרים הצביעו על אי ודאות לגבי התחזית, בעוד המתיחות גברה באוקראינה, כאשר רוסיה פתחה בגל אדיר של התקפות טילים ברחבי המדינה. אוקראינה היא אחת הספקיות הגדולות בעולם של חיטה, תירס ושמן צמחי, וההסכם ביולי לפתיחת שלושה נמלי ים השחור היה חיוני כדי לעזור להקל על משבר מזון עולמי.
 
גם ישראל מייבאת חיטה מאוקראינה ולכן העלאת מחיר אם תקרה יכולה להגיע גם לרשתות השיווק. הודעתה של רוסיה כי היא תשהה ללא הגבלת זמן את המעורבות בהסכם המעבר הבטוח, שתיווכו טורקיה והאו"ם, גררה גינוי נרחב מאוקראינה ובעלות בריתה, כאשר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר כי הדבר יגביר את הרעב.
עם זאת, האו"ם הודיע ​​בסוף יום ראשון כי קיים דיונים עם כל הצדדים לעסקה, והסכים עם טורקיה ואוקראינה שספינות נושאות מזון ימשיכו לצאת מאוקראינה ביום שני. הבדיקות במרכז התיאום באיסטנבול יימשכו הן עבור ספינות פנימה והן כלפי חוץ, וישנן גם ספינות חדשות שמתוכננות להגיע לנמלים באוקראינה. הנציגים הרוסים קיבלו מידע, אמר האו"ם.
החיטה בשיקגו קפצה מוקדם יותר ב-7.7% ל-8.9325 דולר בפתיחה ביום שני. התירס טיפס ב-2.8 אחוזים ושמן סויה עלה ב-3 אחוזים. סוחרי גידולים מתמקדים במשך שבועות במועד המתקרב של 19 בנובמבר לחידוש הסכם מסדרון התבואה, במיוחד כשבכירים רוסיים מתחו ביקורת שוב ושוב על העסקה, והציעו שכל הארכה תדרוש משא ומתן קשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה