כסף וצרכנות

רוכש נמל חיפה מתרסק: זה הסכום המטורף שאיבד ביום

המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, מבעלי קבוצת אדאני, שהשלימה לאחרונה את רכישת נמל חיפה, ירד בשבוע אחד להון של 59.3 מיליארד דולר, רק ביממה האחרונה איבד 5.8 מיליארד דולר שהם 8.91% בסך הכל מהונו
מערכת ice | 
גאוטם אדאני (צילום פלאש 90/ שיר טורם, shutterstock)
הקבוצה שבשליטת  המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, קבוצת אדאני, שהשלימה לאחרונה את רכישת נמל חיפה, ממשיכה להסתבך ובגדול, זאת אחרי שחברת הדגל אדאני אנטרפרייזס (Adani Enterprises) מבטלת הנפקה שיהיתה על סף השלמה, בה התכוונה לגייס 200 מיליארד רופי (2.4 מיליארד דולר), כמובן שהדבר משפיע גם על ההון שלו השבוע.
59.3 מיליארד דולר, רק ביממה האחרונה איבד 5.8 מיליארד דולר שהם 8.91% בסך הכל מהונו רק בשבוע שעבר עוד ניצב במקום השביעי עם הון של קצת יותר מ-100 מיליארד דולר, זאת אומרת שאיבד למעלה מ-40% בתקופה של 7 ימים בלבד.
בשיאו הוא כבר חגג במקום השלישי בטבלת עשירי העולם וניצב אחרי אילון מאסק וברנאר ארנו עם הון של כ-140 מיליארד דולר. אך כעת הוא ניצב רק במקום ה-21 בעולם, כך שהוא בתוך שבועות ספורים ירד 18 מקומות בדירוג.
כידוע, לאחרונה פורסם דו"ח חמור במיוחד של חברת ההשקעות הינדנבורג, שבו הואשמה קבוצת אדאני בהונאה בדוחות ובמניפולציה במניות. למרות זאת, ממש בדקה ה-90, החליטה קבוצת אדאני לוותר על הגיוס. על פי הודעה שפרסמה החברה, ביטול ההנפקה נובע מהמשך ירידת הערך במניות, שלה באופן ספציפי ושל החברות האחיות.
 
ההחלטה הדרמטית התקבלה לאחר שאתמול כבר הושלמה העברת הביקושים מצד המשקיעים ובעלי המניות הקיימים במסגרת ההנפקה. למרות זאת, החברה ציינה כי היא מבטלת את ההנפקה על מנת להגן על המשקיעים מהפסדים פוטנציאליים. מניית אדאני אנטרפרייזס נפלה היום ב-28.5%, אדאני פורטס צנחה ב-19.7%, אדאני פאואר איבדה 5%, אדאני גרין אנרג'י נחלשה ב-5.8%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה