כסף וצרכנות

לקראת פסח: המכה ה-11 - זינוק דרמטי במחירי המצות

זמן קצר לפני פסח מתברר כי המצות עומדות לעלות במחירן שנה נוספת, הפעם בטווח של 15%-20%. אלו הסיבות העיקריות והלא מפתיעות לזינוק במחירים
מערכת ice | 
תעשיית המצות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
גל ההתייקרויות בשנה האחרונה לא מפסיקה ומתברר כי גם בפסח הזה הסדר יהיה קצת יותר יקר מהרגיל. היום מדווח כי מחירי המצות יעלו בכ-15% עד 20%, בדומה לאוזני ההמן שיעלו במחירים באופן זהה. הסיבה כמובן היא עליית המחירים הכללית שהחלה עם פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה שהביאה למחסור במוצרי צריכה בסיסיים.
לצד עליית מחירם של חומרי הגלם, דוגמת קמח כשר לפסח (שעלייה במחירו אושר בדצמבר במעל ל-36%), ישנה גם דרישה מעובדי המפעלים לקבל שכר יותר גבוה בצל האינפלציה. כמו כן, מחירי האנרגיה, האריזה וכדומה עלו ועל כן כלל המרכיבים יחד ישפיעו על החגים שלנו בקרוב.
 
ייתרה מכך, מדווח כי יצרני המצות בארץ החלו לייצר את המצות לפסח באיחור היות שלא ידעו ראשית כיצד להתמודד עם עליית המחירים, עם המחסור בכוח אדם וגם לא ידעו כיצד לתמחר את המוצר. עם זאת, שימו לב כי לא ידוע על צפי כלשהו למחסור במצות לקראת החג.
בנושא אחר וכשר, זמן קצר  לפני חג הפסח הכנסת אישרה את חוק החמץ שיאסור על הציבור להכניס מוצרים שאינם כשרים לפסח למוסדות הבריאות בארץ בזמן החג. כמו כן, תקציב המדינה עבר לאחרונה בקריאה ראשונה, מבלי התייחסות משמעותית לנושא יוקר המחייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה