כסף וצרכנות

מהפכה במשכנתא למיליוני ישראלים: המהלך שיחסוך לכם אלפי שקלים

שלב ב' ברפורמת מיחזור המשכנתאות של חבר הכנסת יעקב אשר יוצא לדרך: ביטוח חיים לא יחושב מחדש בעת המיחזור; יועבר לבנק החדש על פי התעריף הקיים
מערכת ice | 
צילום shutterstock, vecteezy
חותכים עלויות: הצעת חוק חדשה של יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר אושרה אמש (ראשון) בוועדת שרים לחקיקה, וקובעת כי במיחזור משכנתא ניתן יהיה להעתיק את ביטוח החיים כמות שהוא לבנק החדש מבלי להידרש לביטוח חדש שגורם לייקור משמעותי בפרמיית הביטוח המשתנה בתחשיב על פי גיל ומצב רפואי, ובמקרים מסוימים אף עשוי למנוע מלווים רבים את האפשרות למיחזור.
לאחר שיזם את רפורמת המיחזור המקוון שתגביר את התחרות בענף ותביא להוזלת עלויות, ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') לקריאה טרומית הצע"ח נוספת של ח"כ יעקב אשר המהווה את השלב המשלים של הרפורמה. על פי הצע"ח, בעת מיחזור ניתן יהיה להעביר את ביטוח החיים כמות שהוא לבנק החדש, מבלי להידרש להליך של הגשת ביטוח חדש.
 
במצב הקיים כיום, ביטוח חיים שנעשה בעת משכנתא נרשם הבנק הממשכן כמוטב בחוזה הביטוח, שכן הביטוח נעשה כדי להבטיח את תשלומי המשכנתא במקרה של מות הלווה. ואילו בעת מחזור משכנתא נדרש הלווה להקים פוליסת ביטוח חדשה, שכן המוטב אמור להיות הבנק החדש.
דרישה זו, מעבר לקושי הבירוקרטי שהיא מוסיפה על לווה המבקש למחזר משכנתא על העמלות השונות הכרוכות בה, עלולה להוביל לייקור בפרמיית הביטוח ואף למנוע מלווים רבים למחזר משכנתא, שכן במשך שנות ההלוואה העומדת בדרך כלל על 25-30 שנה מצבם הבריאותי של הלווים משתנה וביטוח החיים מתייקר במקרה הטוב, או שלא ניתן להקים פוליסת ביטוח חדשה במקרה הגרוע.
בדברי ההסבר צויין כי הצעת החוק נועדה לאפשר העברת מוטבים בין תאגידים בנקאיים במסגרת אותו חוזה ביטוח ובכך לחסוך בירוקרטיה רבה מלווי משכנתאות ולמנוע את החסם הקיים במחזור משכנתאות בשל התקדמות גיל הלווה או שינוי במצבו הרפואי.במקרה שהבנק החדש מעניק הלוואה מוגדלת, יגיש הלווה ביטוח חדש רק על החלק הנוסף ולא על המשכנתא כולה. ההצעה אושרה בוועדת השרים לחקיקה ותעלה למליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה