כסף וצרכנות

נתוני הסופרמרקטים נחשפים: אלו המוצרים הנמכרים ביותר בישראל

הציבור הישראלי קונה קולה זירו בכמויות לא פרופורציונליות, והמוצר מתמקם בצמרת הרשימה. עם זאת, לאחר הודעת ה-FDA על הסכנות של הממתיק המלאכותי, נרשמה ירידה בצריכה
איתן לויטס |  5
קניות (צילום vecteezy)
שישיית קוקה קולה זירו - זהו המוצר השלישי הכי נמכר בישראל. במסגרת התחקיר לקראת סדרת הכתבות שלו על יוקר המחיה בכאן 11, העיתונאי שאול אמסטרדמסקי חשף כי על פי נתוני הסופרמרקטים בישראל, מוצר הברקוד (שלא נמכר על פי משקל) הנמכר ביותר בישראל הוא חלב תנובה; במקום השני קוטג' תנובה; ובמקום השלישי כאמור קולה זירו.
"מבחינתי זה פשוט לא ייאמן", כתב אמסטרדמסקי כשספרם את הנתונים. ואכן, קולה זירו נמצא ברשימה מעל מוצרים בסיסיים כמו לחם פרוס, סוכר, מלח ושמן. מיותר להגיד שהוא גם נמצא מעל קולה אדומה, פיוז טי, שישיית מים ועוד משקאות. 
למרות הכל יש משהו שכנראה יוריד את הצריכה המוגזמת של קול זירו בישראל. לפני כשבועיים, נזכיר, שני גופי מחקר מטעם ארגון הבריאות העולמי, קבעו רשמית שממתיק האספרטיים - הנמצא בין היתר בזירו ובמשקאות דיאט אחרים - עלול להוות גורם מסרטן אפשרי. יחד עם זאת, הודיעו, אין איסור לצורך אותו במידה מתונה.
 
על פי שני הגופים, הסוכנות הבין-לאומית לחקר הסרטן (IARC) וועדת המומחים לתוספי מזון (JECFA), האספרטיים נמצא כחומר העלול להיות קשור לסוג של סרטן הכבד מסוג קרצינומה. יחד עם זאת, מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) חלק על כך, ודובר הסוכנות אמר כי "אספרטיים הוא אחד מתוספי המזון הנחקרים ביותר באספקת המזון האנושית, ולמדעני ה-FDA אין דאגות בטיחותיות כאשר משתמשים באספרטיים בתנאים המאושרים".
על פי נתוני חברת המחקר סטורנקסט, נראה שההודעה כבר החלה להשפיע בישראל כאשר בשבוע שעבר חלה ירידה של 12% במכירות משקאות דיאט וזירו בהשוואה לשבוע שלפני.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מסרטן ומממן את מנהיגי המהפכה
    איכס 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לשתות יותר- קולה שילב פוקס כולם תומכים במפגינים להחרים אותם
    סגור
  • 3.
    זה ידוע הישראלים הם הכי בזבזנים
    הרב 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תרבות השופוני
    סגור
  • תוכיח לי שישראלים הם בזבזנים (ל"ת)
    חג 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אתם רצינים ? קולה זירו הכי נמכרת ? מה עם לחם?
    נדהמת 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אצלי קולה זירו לא נכנס לבית . ובקבוק קולה קולה רק פעמיים בשנה ( 4 ילדים) ושום משקה קל מוגז. קניתי מכשיר ביתי להכנת סודה וזהו ! לא קונה טעמים וגם הסודה השקופה מוגבלת כי גם זה לא הכי בריא . יש לנו מטהר מים ביתי מים למים/ קרים חופשי וזה הכי בריא . לשבת קונה מיץ תפוזים טבעי ללא סוכר ( פריניב, פרימור..) וזהו !!!! אם מרגילים את הילדים מגיל צעיר לזה אז הכל טוב .
    סגור
  • 1.
    רעל
    ביי 07/2023/15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה רעל לא לשתות
    סגור