כסף וצרכנות

מדליקת המשואה מהשומרון נגד סמוטריץ'? "הענף על סף הכחדה"

ורד בן סעדון מיקב טורא לאחר המהלך של סמוטריץ' להורדת המכס על שמן זית: "לא רחוק היום שענף הזית הישראלי יהיה על סף הכחדה; צריך לדאוג גם לעצמאות מזון". דבריה נאמרו למרות שהמהלך של שר האוצר תואם עם ענף הזית
מערכת ice | 
ורד בן סעדון (צילום לילה דיגיטל)
ורד בן סעדון מבעלי יקב טורא ומדליקת המשואות בטקס ביום העצמאות ה-75 למדינה לכבוד חקלאי ישראל, מתייחסת לפרסומים על המחסור העולמי בשמני הזית והתייקרתם בישראל, לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט להוריד משמעותית את המכס על שמן זית מיובא ובמקביל להתחיל בסיוע ישיר למגדלי הזיתים.
"על אף שבכרמי בית בד טורא ישנה ברכה בעצי הזית שמניבים פרי לתוצרת שמני זית תוצרת כחול לבן, המצב בארץ לא קל", אומרת בן סעדון. "אין מספיק זיתים השנה על העצים, בנוסף נעקרים אלפי דונמים בגלל חוסר כלכליות הענף. יתרה מכך ישנו משבר בענף החקלאות בישראל, ובייבוא זיתים לישראל, שלעת עתה נעצר, בשל השריפות הרבות שישנם במספר מדינות בעולם."
 
בן סעדון ממשיכה בתחזית שחורה: "לא רחוק היום שלא יהיה שמן זית בישראל. הגיע הזמן שמשרד האוצר והכלכלה יעשו משהו בעניין מול משרד החקלאות, הורדת המכס לא תפתור את העניין. צריך שיהיה גידול מקומי של זיתים, צריך שיתמכו במגדלים כדי שיהיה לנו שמן זית איכותי, שתהיה לנו עצמאות מזון ולא נהיה תלויים באחרים."
במסגרת הצווים, שהוכנו ברשות המסים, יופחת המכס מרמתו הנוכחית כיום שעומדת על 6% + 2.29 שקל לקילוגרם לרמה נמוכה של 1.2% + 0.44 שקל לקילוגרם. במקביל להפחתה במכס, משרד האוצר יעביר תמיכה ישירה לענף הזית. הצו המוצע מפורסם בתיאום עם משרד החקלאות ועם ענף הזית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה