כסף וצרכנות

פחות שימוש ברכבים פרטיים: כך השפיע הקורקינט החשמלי על הנהגים

סקר חדש של חברת הקורקינטים Dott מציג נתונים מפתיעים על הרוכבים הישראליים. הסקר מצא כי הקורקינטים השיתופיים משנים את ישראל ורוב הרוכבים משתמשים בשירות כדי להגיע לעבודה או ללימודים ומשלבים את הרכיבה עם תחב"צ
מערכת ice | 
קורקינט של Dott (צילום יח"צ דוט)
חברת הקורקינטים Dott מפרסמת נתונים חדשים ומפתיעים על הרוכבים הישראליים ועל אופי השימוש בשירות בישראל, מתוך סקר משתמשים שהחברה ביצעה בקרב הקהל הישראלי לאחרונה.
89% מהרוכבים משתמשים בקורקינט לפחות פעם בשבוע ו-47% מהרוכבים משתמשים בשירות כדי להגיע למקום העבודה. 45% מהרוכבים משתמשים בשירות כדי להגיע לעסקים מקומיים.
  
מירב סלע, מנהלת קשרי הממשל של Dott ישראל: "אנחנו רואים כי המעבר של רוב האנשים לשימוש בקורקינטים שיתופיים תורם לחיזוק הכלכלה המקומית ומאפשר להגיע למקום העבודה בצורה נוחה, פשוטה וירוקה יותר. המטרה שלנו היא לעודד את מי שכבר משתמש בשירות שלנו לעשות זאת בתדירות גבוהה יותר".
חיבוריות וקישוריות: רוב הרוכבים משתמשים בקורקינט בשילוב עם תחבורה ציבורית. 60% מהרוכבים שהעידו שהם משתמשים בשירות מדי יום סיפרו כי הם משלבים אותו יחד עם שימוש בתחבורה ציבורית.
סלע, מסבירה: "אחת המטרות בתוכנית האסטרטגית של עיריית תל אביב וכמובן גם שלנו, חברות הקורקינטים שפועלות בישראל, היא לאפשר קישוריות גבוהה, כך שהרוכבים ישלבו את הקורקינט, בחיבור עם תחבורה ציבורית כמו רכבת, רכבת קלה ואוטובוס. הקורקינט  הוא כלי מאוד אפקטיבי ברחבי העולם לקילומטרים האחרונים במסלול, אנשים, יורדים מהרכבת ומשלימים את הדרך הביתה באמצעות הקורקינט השיתופי. זה גם מדגיש עבורנו את החשיבות של תחנות חנייה צמודות לתחנות אוטובוס והרכבת הקלה, לטובת נגישות מרבית לכלי".
מן הנתונים עולה כי 66% מן המשיבים דירגו את חשיבות שיפור תשתית הכבישים כנושא הראשון שיגרום להם להרגיש בטוחים יותר, כאשר בקרב בני 55 ומעלה הנתון עולה ל76%.
סלע: "אנו רואים בתקופה האחרונה השקעה משמעותית בתשתיות רכיבה בערים בהן אנחנו פועלים, וזאת מתוך החשיבות לעיריות לקדם את נושא הרכיבה העירונית כדי להפחית את עומסי התנועה. ככל ויופחת החיכוך בין הולכי הרגל, כלים דו-גלגליים ורכבים פרטיים כך תושבי הערים ירגישו יותר בטוחים לוותר על הרכבים הפרטיים לטובת אפשרויות תחבורה חלופיות."
הסקר גילה כי רוב הרוכבים (57%) הם בגילאי 25-36, 13.8% בגילאי 18-24 ו-17% בגילאי 37-45. כמו כן, 68% מהרוכבים מעידים כי השימוש בשירות גרם להם להפחית את הנסיעות שלהם ברכבים ממונעים.
73% מהנוסעים שנסעו בעבר במונית הפחיתו שימוש כזה מאז שהחלו להשתמש בשירות. 83% מהרוכבים בגילאי 18-24 שהשתמשו בעבר במוניות עושים זאת פחות מאז שהחלו לרכוב על קורקינט. 86% מהרוכבים בוחרים לרכוב על קורקינט על פני אמצעים אחרים כדי לחסוך זמן ו-57% מהרוכבים בוחרים לרכוב על קורקינט כדי להימנע מעומסי תנועה.
Dootמירב סלע, מנהלי קשרי הממשל ב ישראל: "לאחר שנה של פעילות בישראל ומגמת עלייה מתמדת בשימוש בשירות שלנו, החלטנו לבדוק את המצב ולאפשר לקהל הרוכבים שלנו לשתף אותנו בחווית הרכיבה שלהם, אבל מעבר לכך ביקשנו ללמוד דרך הסקר על אופי הרכיבה של הקהל הישראלי ובכך להמשיך ולדייק את התאמת השירות שלנו אליו. בחודשים האחרונים אנחנו רואים שיש ביקוש גדול מאוד לשירות שלנו בגוש דן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה