כסף וצרכנות

מפתיע: זו כמות היין שאתם שותים בממוצע בשנה

בישראל מגדלים כ-50 אלף טונות של ענבי יין בשנה על שטח של כ-65 אלף דונם, והייצור בענף עומד על כ-42 מיליון בקבוקי יין בשנה. כמה יין צורך הישראלי הממוצע בשנה?
שירה יום טוב | 
יין (צילום vecteezy)
אין חג שלא מתחיל ביין כאן בישראל. הטקס המסורתי של הקידוש, יינות הקינוח, וגם חלק מהבישולים החגיגיים שיונחו על השולחן יזכו לכמה טיפות מהמשקה החשוב והעתיק בעולם.
מניתוח החטיבה למחקר, אסטרטגיה וכלכלה עולה כי הישראלי הממוצע צורך כשישה ליטרים של יין בשנה. מדובר בנתון נמוך בהשוואה למדינות העולם, בפרט מדינות אירופה וארה"ב. לשם השוואה, בצרפת צריכת היין עומדת על כ-46 ליטרים בשנה. בפורטוגל, שיאנית העולם בצריכת יין לנפש, עומד הנתון על כ-51 ליטרים.
לפי נתוני סטורנקסט, בישראל נמכרו כ-31.6 מיליון ליטרים של יין בשנת 2020, מדובר בעלייה של כ-36% במכירות היין בישראל בין השנים 2010 ל-2020. לצרכן הישראלי אין העדפה מובהקת בין יין אדום ללבן. אולם, במרוצת השנים ניתן להבחין במגמת עלייה בצריכת יין לבן בישראל ונצפית מגמת עליה בנטיעות של זני יין לבנים. בנוסף, נרשמה מגמת עלייה בצריכת יינות מבעבעים התואמת את המגמה העולמית. 
 
בישראל מגדלים כ-50 אלף טונות של ענבי יין בשנה על שטח של כ-65 אלף דונם. ייצור היין הישראלי עומד על כ-42 מיליון בקבוקי יין בשנה (כ-11 מיליון מתוכם בקבוקי תירוש). ב-70% מהכרמים בישראל נטועים זני ענבים אדומים, כאשר הפופולריים ביותר הם קברנה סוביניון, קריניאן ומרלו. 
היין הישראלי מעוטר בפרסים ותארים בינלאומיים רבים. מספר יינות ישראלים זכו במדליות, כולל מדליות זהב, בתחרויות יין בינלאומיות. בעשור האחרון גדל הייצוא של יין ישראלי למדינות העולם והסתכם נכון לשנת 2022 בכ-170 מיליון שקלים. ארה"ב היא יעד הייצוא הגדול ביותר בענף זה. בין היתר, ישראל מייצאת יין לצרפת, בריטניה, קנדה, וגרמניה. משרד החקלאות ופיתוח הכפר מעודד את ציבור הצרכנים לצרוך יין ישראלי בתקופת החג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה