כסף וצרכנות

הנזק הח'ותי נמשך: זו החברה שתפסיק להביא משלוחים לישראל

בהודעה של חברת 'קוסקו' נכתב: "לצערנו ועד להודעה חדשה לא נוכל להציע שירות לישראל". יש לציין כי החברה לא קיבלה סחורות חדשות להעביר לישראל
מערכת ice |  1
תקיפות החות'ים בים האדום (צילום יוטיוב/ Hindustan Times)
על פי פרסום ראשון של מעיין פרתי בחדשות 12, בעקבות האיום החות'י מתימן, חברת הספנות הסינית קוסקו הודיעה כי מפסיקה את ההזמנות לישראל. כתוצאה מך, היבואנים ישראלים לא יוכלו להזמין דרכה משלוחים לארץ והדבר עשוי להוביל למחסור במדפים של מוצרים ספציפיים.
בהודעה של החברה נכתב: "לצערנו ועד להודעה חדשה לא נוכל להציע שירות לישראל". יש לציין כי החברה הבינלאומית טרם הבהירה את עמדתה, אבל על פי TheMarker הוסבר כי היא לא קיבלה סחורה להעביר לישראל.
החות'ים תוקפים ספינות בנתיב הים האדום כאות סולידריות עם חמאס ברצועת עזה. בנתיב זה עובר כ-12% מהמסחר הימי והוא מהותי למשלוחים בין אסיה ואירופה ולייבוא נפט מהמזה"ת לאירופה. חברת מארסק גם נאלצה לבטל את המשלוחים שלה לישיראל ממש לאחרונה.
 
הספינה הראשונה שהותקפה הייתה ה־Galaxy Leader בבעלות איל הספנות הישראלי רמי אונגר. מאז היו ניסיונות השתלטות נוספים מצד החותים, שנבלמו בסיוע משחתות אמריקאיות המשייטות באזור. לנוכח המתקפות ארה"ב הכריזה על הקמת כוח רב לאומי שיפעל בנתיב השיט הקריטי לסחר העולמי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מר בטחון יגן עלינו לא לדאוג
    יאיר 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא האיש הכי חכם בעולם.
    סגור