תוכן שיווקי

הרדיו הישראלי שכבש את פלורידה: "100% האזנה וללא מתחרים"

ניסן כהן, בעלים של חברת SATVIEW שמספקת כבר שנים שירותי חדשות לתעשיית הטלוויזיה הישראלית. כשעבר להתגורר בפלורידה, לא התקשה לזהות את הצורך של למעלה ממיליון יהודים וישראלים בכלי תקשורת בעברית, והקים את 'ישראל 2' – תחנת רדיו המשדרת מוזיקה כחול-לבן ומסרים פרו-ישראליים לצד מאבק באנטישמיות. כבעלים של גוף השידור הישראלי היחיד שקיבל רישיון להקים ערוץ רדיו בארצות הברית הוא מבהיר: "אנחנו חזקים גם מקרוב וגם מרחוק. עם ישראל חי"
תוכן מקודם |
ניסן כהן מנכ"ל הרדיו (צילום Satview, Pixabay)
ניסן כהן, המנכ"ל והבעלים של חברת SATVIEW, יודע דבר או שניים על עולם החדשות הישראלי הרבה לפני אותה שבת ארורה של ה-7 באוקטובר. חברת השידורים וההפצה שלו, המתמחה בשידורי טלוויזיה, מספקת שירות לכלל הערוצים בתעשיית הטלוויזיה – מכאן 11, חדשות 12 ו-13 ועד ערוץ 14. ככזו, הפכה לספקית מדיה משמעותית ושחקנית מובילה בתחומי ה-News והבידור בישראל. 
במהלך אירועי המלחמה הקשים, עשתה SATVIEW קפיצת מדרגה נוספת עם הרחבת הפעילות התקשורתית מעבר לים והקמת תחנת רדיו בפלורידה – בדיוק המוצר הדרוש לכ-1.2 מיליון יהודים וישראלים המתגוררים במדינה. בהשקעה מרשימה של כ-3 מיליון דולר ולאחר שנים של מאבק, התקבל רישיון השידור המיוחל FCC של רשות התקשורת הפדראלית וההישג גדול עוד יותר משום שמדובר בגוף השידור הישראלי היחיד שקיבל רישיון לשדר בתדרי FM והקים תחנת רדיו בארצות הברית. 
זמן מצוין לעשות היכרות עם 'הרדיו הישראלי מיאמי-פלורידה' בניהולה של קבוצת 'ישראל 2'. התחנה, לה שני מוקדים – במיאמי ובהוליווד, משדרת בשיטה דיגיטלית HD בתדר 99.9 HD4 ונקלטת ברוב פלורידה בשטח של כ-160 ק"מ. בנוסף ישנו שידור בתדר 107.1 הזהה בשיטתו לתחנות הרדיו הישראליות. 
חשיפה בטיקטוק
ניסן כהן, 43, נשוי ואב לילד, הוא במקור מרחובות. בארבע השנים האחרונות הוא חי בארה"ב, כשלאחר שנה בפילדלפיה הגיע לפלורידה. "עברנו הנה וגיליתי 'ישראליאדה' אחת גדולה. בסופרי כולם ישראלים ובכל מקום מדברים עברית", הוא מספר. "ראיתי שאין להם כלי תקשורת ומשם עלה הרעיון להקים את ישראל 2". 
תקופת המלחמה תפסה את התחנה בתקופת הרצה של שידורי ניסיון, אבל כהן הבין מיד שעליו לזרז עניינים ובשיח מהיר מול כאן התאגיד קיבל אישור לשדר בתחנת הרדיו שלו את החדשות שלהם. "כולם שמעו אותנו. בגלל שאנחנו היחידים בפלורידה יש לנו 100% האזנה, ללא מתחרים", הוא מתגאה. "במלחמה היינו חייבים לפתוח מיקרופון ולהסביר מי אנחנו ומה אנחנו. לצד המוזיקה, יש עדכונים כמה פעמים ביום על מצב החטופים ומה שקורה בישראל. אנשים כאן חיים את המציאות בארץ וברור שבמצב כזה אי אפשר להתנתק".
האמת היא שכהן לא ממש השקיע עד כה בקמפיין שיווק אגרסיבי של התחנה במחוזות האמריקאים, והעובדות בשטח מלמדות שספק אם הוא בכלל צריך. "ההאזנה פשוט מטורפת – עשרות אלפי מאזינים, אולי מאות אלפים.
אפילו אמריקאים שלא קשורים לישראל אוהבים מוזיקה ישראלית ויוצרים קשר כי מספר הטלפון מופיע על צג התחנה", הוא מספר על התגובות הנלהבות. "יש לי חבר בחברה להשכרת רכב שמספר שכל רכב שני מבקש לסרוק עבורו את התדר שלנו. מעבר לזה, אנשים מעלים לטיקטוק שיש כאן תחנה ישראלית בנוסח 'אני לא בתל אביב אלא במיאמי'. זה מפתיע ומחמם את הלב".
עם נתונים שכאלה, מוטב גם לחברות הבכירות במשק הישראלי לבחון מקרוב שיתוף פעולה עם ישראל 2, שכן מדובר בפלח שוק גדול ומשמעותי שוודאי ישמח לצרוך פרסומות ומסרים כחול-לבן, דוגמת עלית, תנובה ושטראוס שמוכרות את מוצריהן מעבר לים, וכמובן חברת התעופה אלעל. 
עד כמה תחנת הרדיו התגייסה למאבק באנטישמיות בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר?
"התגייסנו למאבק באנטישמיות בצורה אבסולוטית, אנחנו מראיינים בעלי עסקים ישראלים ומדווחים על הפגנות פרו-ישראליות של תמיכה גורפת במדינה. כמו שאמרתי, זו ישראל 2. אנחנו מעלים פה את המורל, משדרים מידע אמין על המלחמה וכמובן מגנים כל סוג של אנטישמיות. מעבר לזה המטרה היא תחנת מוזיקה שתחבר בין הישראלים כאן ותעשה להם טוב על הלב. אין ספק שיחד אנחנו כוח גדול מאוד". 
מסר לסיום לכלל היהודים והישראלים בפלורידה בימים קשים אלה?
"חשוב לזכור שאנחנו חזקים גם מקרוב וגם מרחוק, ולמרות הכאב הגדול נעבור יחד את התקופה הקשה הזו. עם ישראל חי".
כתובת האתר Israeliradiomiami.com וכתובת החברה המפעילה satview.tv
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחלה רדיו (ל"ת)
    רוני 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור