תוכן שיווקי

עובדים כל היום? כך תשמרו מ"מחלת בניין"

תוכן מקודם |
OVDIM (צילום HJM)
סגנון העבודה המודרני מגלם בתוכו שורה ארוכה של סיכונים עבור בכירים וזוטרים כאחד. מה מאפיין את "תסמונת הבניין החולה" ואיזה ויטמינים יכולים לעזור להתמודד עם הבעיה? הנה כל התשובות
משק העבודה המודרני בנוי על שהייה של כמה שעות ברצף בתוך משרד סגור. רוב המשרות בעולם המערבי דורשות תנאים מן הסוג הזה, ואפילו התקדמות טכנולוגית מרחיקת לכת ושימוש באינטרנט כחלק מהכפר הגלובאלי הבינלאומי לא תורמים למצב. על פניו יש לזה יתרונות מסוימים כמו למשל תחושת ביטחון, חיזוק יחסים חברתיים ושיפור בתפוקה, אך כמובן שזה מגיע עם מחיר.
את המחיר משלמים עובדים בכירים וזוטרים כאחד. כבר בשנת 1984 גילה דוח של משרד הבריאות שמעל 30% מהבניינים החדשים והמשופצים בעולם לא עומדים בתקן הנדרש מבחינת איכות האוויר, מה שטבע את המונח "תסמונת הבניין החולה". נכון להיום הנתונים חמורים יותר ויש לפחות כמה מחלות שמזוהות עם סגנון העבודה של המאה ה-21.
כך תדעו האם הבניין שלכם חולה
אנשים שעובדים כל היום בתוך משרד או בניין ישן צריכים לשים לב לגירוי בעיניים, באף בגרון ובעור ולהיות ערניים לתגובות של רגישות יתר, מחלות זיהומיות ותחושות טעם וריח לא טבעיות. בנוסף, יש המון עובדים שסובלים מתופעות אלרגיות מסוימות שקשורות בנוכחות של חיידקים ופטריות באוויר הלח של בנייני המשרדים.
הפתרון הוא לדאוג לאוורור הולם של הבניין ולשלב מערכות קירור ומיזוג כחלק בלתי נפרד מהתשתית של המשרד. במקביל, רצוי לחזק את המערכת החיסונית של הגוף באמצעות ויטמין D, ויטמין C וכמובן ברזל. אם אתם מקפידים על תפריט קולינרי מאוזן, נסו להכניס לתוכו מגנזיום שמסייע לניקוי רעלים בגוף ואל תשכחו את האבץ שנמצא בקטניות, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים כמו שומשום מלא.
הגיע הזמן לצאת לאור השמש
עוד תופעה שמאפיינת את סגנון העבודה המודרני הוא מחסור בשעות שמש. ברמה העקרונית, על מנת לאפשר לגוף לייצר כמות מספיקה של ויטמין D בצורה טבעית צריך להיחשף לשמש לפחות באופן חלקי פעמיים בשבוע ובין השעות 10 בבוקר לשלוש בצהריים. רצה הגורל ורובנו נמצאים בשעות הללו עמוק בתוך העבודה המשרדית, לכן האלטרנטיבה היחידה היא להשלים פערים באמצעות ויטמינים מתאימים.
גם בנוגע לאור השמש הויטמין החשוב ביותר הוא ויטמין D. תוכלו לזהות שהוא חסר לכם בגוף באמצעות סימנים כמו עור כהה, תחושת דכדוך, כאב בעצמות, הזעת ראש, בעיות מעיים וחולשת שרירים ובמידה ומאובחנות אצלכם רמות נמוכות שלו תצטרכו להיחשף יותר לשמש.
אם חשיפה לשמש לא אפשרית או לא מספיק יעילה למצבכם, רצוי ליטול תוסף של ויטמין D במשך שבועיים לפחות כדי להגיע לרמה הרצויה בגוף. בתוך כך, מומלץ לנצל את ההזדמנות כדי לתכנן מחדש את השעות במשרד ולדאוג לבריאות לפי כל דבר אחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה