תוכן שיווקי

עופר אלשיך - טיפים למציאת עבודה בהיי-טק

תוכן מקודם |
CODE (צילום Pixabay)
עופר אלשיך הינו סמנכ"ל כספים בקבוצת סלע, בוגר לימודי מנהל עסקים בבר-אילן ומומחה במימון ופיננסים. לחברת סלע מרכז הדרכה מוביל הפועל מעל ל-20 שנה בתחומי הלימוד וההדרכה בעולם ההיי-טק, ולמרציה ניסיון רב בכתיבת ספרי הדרכה לחברות בינלאומית.
המכשול העיקרי עמו מתמודדים בוגרי לימודים בתחומים שונים, ובמיוחד בתחום ההיי-טק, הוא היעדר הניסיון. אחת השיטות להשתלבות בחברה מובילה היא להתחיל בתפקיד קטן שאינו בהכרח תואם לציפיות שלכם או לידע שרכשתם. אך אפשר גם אחרת! איך בכל זאת ניתן להשתלב בתעשיית ההיי-טק ללא ניסיון? קראו את הטיפים הבאים מאת עופר אלשיך.
אין לכם ניסיון בהיי-טק, אבל מה כן יש לכם?
עופר אלשיך: "בתעשייה תמיד מחפשים אנשים עם ניסיון, בוגר אוניברסיטה שאין לו ניסיון צריך להציג את מה שיש לו וזה הידע התיאורטי והיכולות הגבוהות שלו." ואכן, רבים מבין דורשי המשרות בעולם ההיי-טק ובתחומים נוספים אינם מודעים לחשיבות הכישורים השונים שלהם, שאינם קשורים לניסיון תעסוקתי. מומלץ לציין בקורות החיים תכונות אופי וכישורים שמעסיקים מחפשים ובכוחם לחפות על חוסר הניסיון. לדוגמה, אם אתם לומדים מהר ומסוגלים ללמוד לבד תחומים שלא הכרתם ציינו זאת. עובד אוטודידקט הוא נכס לכל חברה ובמיוחד בעולם ההיי-טק המתפתח והמשתנה ללא הרף. ציינו את האמביציה שלכם, את הרצינות, את האחריות ובכלל, כל תכונה שנראית לכם חיובית. נסו להיכנס לנעליו של המגייס, אילו תכונות שלכם יכולות להרשים?
האמינו בעצמכם בשלב הריאיון הראשון
לדידו של עופר אלשיך, את הרצון להצליח ואת המוטיבציה שלכם כדאי להדגיש גם בשלב הריאיון הראשוני. זכרו שהמראיין מולכם מודע לחוסר הניסיון שלכם, ואין צורך לנסות להתחמק מעובדה זו. שימו הכל על השולחן והדגישו כיצד בעזרת האמביציה שלכם תוכלו לחפות על היעדר הניסיון. לעיתים מעסיקים שמתרשמים ממועמדים בשלב הריאיון עשויים לראות את חוסר הניסיון שלכם דווקא כיתרון, שכן אינכם מגיעים עם שיטת עבודה מקובעת וללא מוטיבציה להיחשף לדרכים חדשות. האמינו בעצמכם, אמנם אין לכם ניסיון, אך אתם מביאים איתכם רוח רעננה, רצון ללמוד וידע תיאורטי רב.
אל תמנעו מלשלוח קורות חיים
עופר אלשיך סובר שחוסר הניסיון שלכם לא צריך למנוע מכם לשלוח קורות חיים למשרות מסוימות, ואל תתנו לזה להשפיע על ניסיון הכניסה שלכם לעולם ההיי-טק. כמובן שרצוי להשתמש בהיגיון בריא ואל תצפו לשלוח קורות חיים למשרות בכירות או כאלה שדורשות ניסיון רב. עם זאת, בהחלט כדאי לשלוח קורות חיים למשרות שדורשות ניסיון מסוים, בהנחה שהיכולות האישיות שלכם עשויות לחפות על היעדר ניסיון זה. אם אתם מוצאים משרה שאתם סוברים שתוכלו להצליח בה, למרות היעדר הניסיון, שלחו קורות חיים. הגדילו לעשות ואף ציינו כיצד היכולות שלכם או הידע התיאורטי שלכם יכולים להוות חלופה ראויה לניסיון תעסוקתי.
בשורה התחתונה
בבסיס העצות של עופר אלשיך ניתן לזהות דגש רב על השיווק העצמי של המועמד, והדגשת יתרונותיו האישיים מעבר לידע תיאורטי נרכש או ניסיון תעסוקתי. ואכן מהות דבריו של עופר אלשיך עולה בקנה אחד עם המגמה בעולם הגיוס בהיי-טק. על כל משרה פנויה ישנה כמות גדולה של מועמדים אשר רכשו ידע תיאורטי בדיוק כמוכם, וגם הם בעלי מוטיבציה להשתלב בתעשייה ולפתח קריירה נחשקת. בהדגשת התכונות שמייחדות אתכם מאחרים, אתם משפרים את סיכוייכם לבלוט ולהתקבל למשרת חלומותיכם. טיפ אחרון וחשוב - לעולם אל תתייאשו. חיפוש עבודה יכול להיות תהליך מתיש שנמשך חודשים ארוכים אשר במהלכם הביטחון העצמי נפגע, ולעיתים מתחילות לצוץ חששות ותהיות האם אתם נמצאים בתחום הנכון. זכרו שמדובר בתהליך מורכב והמשיכו להאמין בעצמכם. חפשו דרכים ללמוד ולהשתפר באופן עצמאי, לימדו מכל כישלון והגיעו מחוזקים לריאיון הבא. בהצלחה!
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כל מילה בסלע
    מיטל 12/2018/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תחום לא פשוט!
    סגור
  • 5.
    עופר תודה רבה לא פשוט למצוא עבודה היום!
    גל 12/2018/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פשוט למצוא עבודה היום!
    סגור
  • 4.
    עופר אלשיך צודק בדבר אחד
    שמעון צח 12/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שיווק לכל דבר!!!!
    סגור
  • 3.
    עופר אלשיך
    יונתן 12/2018/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נעזרתי בו רבות! תודה עופר ובהצלחה
    סגור
  • 2.
    הרבה בהצלחה עופר (ל"ת)
    קרן 12/2018/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עופר אלשיך
    ערן 12/2018/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למדתי איתו - ישר כח!
    סגור