תוכן שיווקי

כל מה שצריך לדעת על אימוץ כלבים

תוכן מקודם |
גור כלבים (צילום pixabay)
​מעוניינים לאמץ כלב כחיית מחמד עבורכם או בשביל הילדים? האם הילדים מתחננים שתאמצו גור כלבים מתוק או כלב בוגר וחביב? ובכן, אימוץ כלבים מבטיח לכם הרבה הנאה כיוון שהכלב נאמן לבעליו ומרעיף עליו אהבה. הכלב שומר על בני המשפחה, מלווה אותם בטיולים, נובח על זרים המתקרבים לנכס ובעיקר מעניק הרבה חום ורגעים משותפים שמחים.
יחד עם זאת, לפני שאתם ממהרים לעמותה זו או אחרת כדי לאמץ כלב, כדאי לכם לקרוא את הכתבה שהכנו עבורכם כדי להבין לקראת מה אתם צועדים, מדוע כדאי לאמץ כלב ואיך להיערך נכון לקראת ההחלטה העומדת לשנות את חייכם.
אחריות כבדה שאינה מתאימה לכל אחד או אחת
חשוב להבין כי אימוץ כלב מחייב אתכם לקחת אחריות, זהו בעל חיים רגיש ונבון, יש לו רגשות, לפעמים הכלב עשוי לחלות ויש לקחת אותו לווטרינר, וכמובן חשוב לטפח אותו, להוציא אותו לפחות לשלושה טיולים ביום, לדאוג לאוכל ומים טריים, ללטף ולשחק אתו.
לכן, לפני שאתם ממהרים לאמץ כלב כדאי לשאול את עצמכם האם אתם ערוכים לכך מבחינת זמן, כסף ותנאים, ורק אם אתם בטוחים שאתם יכולים לטפל בכלב היטב ולהעניק לו חיים טובים, כדאי לכם לאמץ חבר לחיים.
איזה כלב לאמץ?
אם יש לכם ילדים לבטח הם רוצים לאמץ גור מתוק ופרוותי, אך עליכם לזכור כי תוך חודשים ספורים הכלב מגיע לבגרות ולגודלו הסופי (בערך בגיל 7-8 חודשים), לכן חשוב לבדוק מראש מה יהיה הגודל של הכלב והאם הדירה שלכם מתאימה לו. אגב, יש מקרים בהם מומלץ לאמץ כלב בוגר ומחונך, כך אין צורך להתמודד עם אילוף הכלב לעשיית צרכיו בחוץ וניקיון תכוף של הבית בגלל שהגור לא שלט בצרכיו עדיין.
בנוסף, עליכם להחליט מראש האם אתם מעוניינים לגדל כלב קטן יחסית או כלב גדול, ואם יש לכם ילדים לבטח תעדיפו כלב הנחשב נוח לבריות ולילדים. לכן, כדאי לקרוא מידע על גזעים שונים של כלבים, וחשוב לדעת כי רוב הכלבים לאימוץ הם מעורבים, ויש לכך יתרונות.
היכן לאמץ כלב?
לאחר שקיבלתם החלטה לאמץ גור כלבים או כלב בוגר, נשאלת השאלה איפה מאמצים חיות מחמד? אם אתם מעוניינים לאמץ כלב בחינם, תוכלו לחפש מודעות בפארקי כלבים ועל עמודים בשכונה, למצוא מודעות לאימוץ כלבים בכל הגילים ומכל הגזעים בלוחות מודעות באינטרנט, בקבוצות שונות ברשתות החברתיות וכדומה. אפשר גם לבקר בקליניקה של וטרינרים ולחפש מודעות או לשאול את הצוות במקום האם הם מכירים כלבים לאימוץ.
במקרים רבים מאמצים כלב ביום אימוץ קרוב לבית או שפונים לכלבייה או לעמותה הפועלת בנושא זה. העמותות נוהגות לארגן ימי אימוץ מרוכזים, כך אפשר לראות כלבים שונים במקום אחד ולקבל החלטה שקולה ועניינית. אגב, אם אתם מכירים פנסיון לכלבים במושב או בקיבוץ קרוב, תוכלו גם שם לשאול האם יש להם כלבים לאימוץ.
היערכות נכונה לקראת הגעת הכלב
כדאי לאמץ כלב כל עוד נערכים לכך נכון ומוכנים לקראת המחויבות הכרוכה בתפקיד. יש להכין קערות מים ואוכל, לארגן מקום לינה, לרכוש קולר ורצועה בגודל מתאים, לקנות שק אוכל ומספר צעצועים לחיית המחמד, ואם מתכננים שהכלב יהיה רק בחצר יש לארגן עבורו מלונה ושמיכה.
כמו כן, חשוב לזכור כי הכלב זקוק לטיולים ארוכים כדי להכיר את הסביבה, לעשות את צרכיו, להפעיל את שריריו ולהכיר כלבים חדשים בסביבה. אם אתם שוהים מחוץ לבית רוב שעות היום או מרבים לטוס ולבלות סופי שבוע בבתי מלון, כדאי להתקין בטלפון הנייד אפליקציה ייעודית באמצעותה תוכלו להזמין שירות פנסיון לכלבים בבית שלכם או בביתו של דוג סיטר מקצועי, ולהזמין שירות דוגווקר הוצאת כלבים בהתאם לצורך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה