קריפטו

בשורה רעה לסוחרים בקריפטו: זו המדינה שתאסור השקעות בתחום

למרות ששוק הקריפטו מתחיל לצבור תאוצה במדינות רבות בעולם, הונדורס הודיעה כי לא תאפשר קיום מסחר במטבעות הדיגיטליים בתחומה, בעקבות חשש להונאות בתחום והלבנות הון. המשתמשים חשופים להונאות וסיכונים תפעוליים ומשפטיים", אמר בכיר בממשלת הונדורס
מערכת ice |  3
קריפטו (צילום shutterstock)
אף על פי שבשנים האחרונות מדינות רבות פותחות את שעריהן בתחום המסחר בקריפטו, הרגולטורים בהונדורס הודיעו על צעד יוצא דופן שעשוי להוות אכזבה עבור חלק מהסוחרים. הוועדה הלאומית לבנקאות וניירות ערך (CNBS) פרסמה איסור גורף על מוסדות פיננסיים במדינה להחזיק בנכסים דיגיטליים, או לעסוק באופן כללי בתחום הקריפטו.
אז מה הסיבה למהלך המפתיע? בהונדורס לא קיימות תקנות ברורות ביחס להחזקה של נכסי קריפטו, כלומר שאין פיקוח הולם על התחום. בעקבות כך, סוחרים רבים נתונים לסכנה של הונאות, חוסר במידע ממשלתי בנושא וכן אי ודאות משפטית. יתרה מכך, קיים החשש כי השקעות קריפטו אשר מבוצעות במדינה עשויות להיות מנוצלות לפעילויות בלתי חוקיות כמו הלבנות הון ומימון טרור.
 
"בחקיקה של הונדורס, אין רגולציה ספציפית על מטבעות קריפטו, מטבעות וירטואליים או כל שירותי פיננסי המבוסס על טכנולוגיות מסחר ברשת. בעקבות כך, המשתמשים חשופים להונאות וסיכונים תפעוליים ומשפטיים", אמר בכיר בממשלת הונדורס.
חשוב לציין כי האיסור המדובר במדינה המרכז-אמריקנית מגיע דווקא לצד תקופת פריחה בתחום הקריפטו בארה"ב, על רקע אישורן של קרנות סל רבות עוקבות ביטקוין. אין ספק כי המהלך מהווה מכשול עבור אזרחי הונדורס שחפצים להשקיע בתחום, ואלה יצטרכו למצוא פתרונות אחרים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ככה לוקחים מס מהביטקווין דרך תעודת סל (ל"ת)
    שמעו בדיחה 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    באמת בעיות! מחר יצנח בחמישים אחוז!! (ל"ת)
    ט 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • באמת? חחח
    אוריאל 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טיפשים רק מתחלפים
    סגור