קריפטו

קריסה מפוארת: מומחה הקריפטו המפורסם שאיבד הכל תוך שנתיים

בסתיו של 2023 הוא החזיק בנכסים בשווי של כ-40 מיליון דולר, למבורגיני חדשה ונדירה וערוץ יוטיוב עם למעלה ממיליון וחצי עוקבים שצופים בהערצה בכל סרטון בו ארמסטרונג ממליץ להם על ההשקעה הבאה, בעודו לבוש בחליפות גוצ'י. היום, היוטיובר מבלה את רוב זמנו בין בתי המשפט, כאשר הוא מואשם בין היתר בהונאה, שימוש בכספים לרעה, הטרדות מיניות, סחיטה וזיוף. אם ילדיו עזבה אותו והלמבורגיני עברה לבעלים אחר. איך זה קרה?
מערכת ice | 
הונאת קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

תחום המטבעות הדיגיטליים פורח מחדש בחודשים האחרונים ואפשר לומר בוודאות - חורף הקריפטו נגמר, כאשר הביטקוין מתקרב בצעדי ענק אל עבר שיא חדש במחיר שלו. אותו "החורף" לא רק חיסל את השקעותיהם של אנשים שהתנפלו על הקריפטו בתחילת הבום הגדול שלו, אלא גם קריירות של אנשים, אשר עסקו בכל הקשור לתעשייה ובהם גם משפיענים שקידמו וסקרו את התחום.

אחת הקריסות היותר בולטות והמפוארות הן של בן ארמסטרונג. בסתיו של 2023 הוא החזיק בנכסים בשווי של כ-40 מיליון דולר, למבורגיני חדשה ונדירה וערוץ יוטיוב למעלה עם ממיליון וחצי עוקבים שצופים בהערצה בכל סרטון בו ארמסטרונג ממליץ להם על ההשקעה הבאה, בעודו לבוש בחליפות גוצ'י. היום, היוטיובר מבלה את רוב זמנו בין בתי המשפט, כאשר הוא מואשם בין היתר בהונאה, שימוש בכספים לרעה, הטרדות מיניות, סחיטה וזיוף. אם ילדיו עזבה אותו והלמבורגיני עברה לבעלים אחר. איך זה קרה?
זה התחיל צנוע, ארמסטרונג החל להעלות סרטונים לא מושקעים במיוחד עם סקירת החדשות האחרונות בתחום הקריפטו. עם הפופולאריות הגוברת של המטבעות הדיגיטליים והזינוק בערכם, גם הערוץ של היטיובר תפס תאוצה וארמסטרונג עצמו קיבל יותר ויותר ביטחון. הוא הפך לאגרסיבי וכריזמטי יותר בנאומים ובהמלצות שלו על השקעות והמותג שלו החל לזנק.
במהלך קורונה ארמסטרונג הקים חברת הפקות עם שותף והסרטונים הפכו למושקעים הרבה יותר, עם צילום באיכות גבוהה מתוך אולפן חדש. דמותו של המגיש כבר נהייתה לגמרי גדולה מהחיים. הנראטיב של הסרטונים הפך ל"אני הייתי בחור פשוט, עד שהשקעתי בקריפטו והיום אני מיליונר. תעשו כמוני - והגורל שלכם יהיה זהה". תוך שהוא מתרברב באורח חייו הנוצץ.
הנפילה של ארמסטרונג החלה בסתיו 2023. בזמן שחורף הקריפטו היה בשיאו והתחום נאבק על הישרדותו, היוטיובר החליט להשיק מטבע חדש משלו עם פרטנרית עסקית. לא רק שהמיזם נכשל, אלא שבכירים בחברת ההפקות שלו, שמראש לא תמכו ברעיון, שפכו באוזניו של שותפו על התנהלותו הבעייתית של ארמטרונג עם כספי החברה. 
 


התגלה כי לא הייתה הפרדה בין כספיו האישיים של היוטיובר לכספים העסקיים והוא גם העביר למשכורת של 50 אלף דולר מדי לחודש לפרטנרית איתה הקים את המטבע החדש. בתגובה לתגליות, שותפו העסקי הפעיל סעיף בחוזה בו הוא רוכש את מניותיו של ארמסטרונג בחברה ובכך למעשה מדיח אותו מהעסק. מעבר לערוץ היטיוב, הוא איבד גם את הלמבורגיני שלו, אותה נאלץ למסור לאדם שאיבד מאות אלפי דולרים כתוצאה מהשקעה במטבע החדש.

בספטמבר האחרון, ארסמטרונג ניסה לבצע קאמבק, כאשר נסע לצד הפרטנרית העסקית לכנס מיוחד בלאס וגאס, אך הדבר היחיד שיצא מכך הוא שהתגלה רומן ביניהם ואשתו עזבה אותו לא הרבה זמן אחר כך. כיום, הוא מעורב בשלל פרשיות משפטיות מול חברת ההפקות בה היה בעלים, כאשר מעבר לחשדות פיננסיים, שלושה עובדים טוענים כי הטריד אותם מינית.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה