קריפטו

טירוף החזקות הקריפטו של ממשלת ארה"ב: כ-213 אלף ביטקוין

החזקות ממשלת ארצות הברית במטבעות דיגיטליים נמצאות במקום הראשון בעולם. פרט למטבע המוביל את השוק, הכלכלה הגדולה בתבל מחזיקה ב-46 אלף את'ריום. חלק ניכר מכספים אלו הושג באמצעות החרמות, על רקע חקירות פליליות הקשורות בהלבנת הון ופעילויות לא חוקיות אחרות. וגם: איפה אל סלבדור נכנסת לתמונה? 
מערכת ice |  1
קריפטו (צילום freepik, pexels)
לאורך העשור האחרון דיווחים רבים מראים עלייה חדה בנתוני החזקה של מדינות שונות במטבעות הקריפטו. סוכנות ארקהם בבריטניה מנהלת מעקב אחר החזקות מטבע מבוזר של מדינות שונות בעולם. לפי דיווחי הסוכנות, ממשלת ארצות הברית נמצאת בראש הרשימה ומובילה באחזקות שיא של כ-15.27 מיליארד דולר.
אחזקות ממשלת ארצות הברית בקריפטו מורכבות מסך החזקות של 212.84 אלף ביטקוין ו-45.65 אלף את'ריום. ממשלת בריטניה נמצאת במקום השני עם החזקות של 61.24 אלף ביטקוין בשווי 4.34 מיליארד דולר. אחריהן נמצאת ממשלת גרמניה המחזיקה 49.85 אלף ביטקוין, עם שווי מוערך של 3.53 מיליארד דולר. 
 
ממשלת אל סלבדור מפתיעה ומתגלה בתור משתתפת פעילה בשיאי ההחזקות עם שווי של 5.71 אלף ביטקוין בערך של 405 מיליון דולר. רוב נכסי הקריפטו של מדינות אלה מגיעים בדרך כלל לאחר החרמות מחקירות פליליות בהן נעשה שימוש בסחר בקריפטו בפעילויות בלתי חוקיות, הלבנת הון, סחר סמים ופשעי סייבר.
השווקים השחורים הם מקור הסחר העיקרי במטבע הקריפטו. הידוע לשמצה ביניהם הוא כביש המשי שעוסק בסחר בפעילויות לא חוקיות ושממשלת ארה"ב תפסה בשנת 2013. שווי ההחרמות של הפעילות בכביש המשי הגיע לסכום של כ-144.33 אלף ביטקוין. שוק שחור נוסף ומוכר בתחום הפעילות הלא חוקי הוא אלפא ביי, יעד גדול של הרשויות בארה"ב שנתפס ב-2017 בסחר ביטקוין, אתריום ומונרו.
 
החודש שוק הקריפטו גועש עקב אירוע חציית הביטקוין, אירוע שמתרחש לרוב פעם בארבע שנים ובו מתווספים בלוקים לבלוקצ'יין, מה שיכול להזניק את ערך המטבעות המבוזרים לשיא של כל הזמנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה שטחית
    אנונימי 5577 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שלא חוקרים את הנושא לעומק. הייתי רוצה לקרוא מידע מעניין בעברית. הכל פה לג אחד באיחור
    סגור