קריפטו

הביטקוין בדרך לשיא היסטורי: האירוע הדרמטי שמשגע את עולם הקריפטו

שוק הקריפטו סוער בעקבות אירוע "חציית הביטקוין", שצפוי להתרחש ממש השבוע ב-16 באפריל. אז מה זה אומר והאם המטבע ישבור את שיא כל הזמנים?
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
שוק הקריפטו סוער בעקבות אירוע "חציית הביטקוין", שצפוי להתרחש ממש השבוע ב-16 באפריל. מדובר באירוע שמתרחש לרוב פעם בארבע שנים, או בכל פעם שמתווספים עוד 210,000 "בלוקים" לבלוקצ'יין. לפחות לפי מה שקרה העבר, האירוע, יכול להזניק עוד יותר את של מחירו המטבע שגם כך זינק לשיא כל הזמנים במהלך החודש שעבר, אך נחלש מעט לאחרונה.
היום (ראשון) אירע אירוע דרמטי בכל הקשור לשוק מטבעות הקריפטו, זאת בעקבות המתקפה האיראנית והחששות של המשקיעים, כך שהמטבעות הגדולים בשוק, בעיקרם הביטקוין, חוו ירידה חדה. אין זה אומר שנראה התרסקות של ממש בביטקוין או שינוי מהותי ב"חציית הביטקוין", שצפויה להביא את הביטקוין, לפחות ליום אחד, לשיא של כל הזמנים - מעל 74 אלף דולר למטבע אחד.
 
אז מה זה בעצם אומר? חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit, הסביר: "כאשר אנו מתקרבים לאירוע החצייה הבא של הביטקוין באפריל הקרוב, עולה השאלה איך הוא ישפיע על הכלכלה הדיגיטלית ועל מחיר המטבע. החצייה, שבה התגמול לכורים מופחת לחצי, מצמצמת את היצע הביטקוין החדש בשוק. דמיינו שאתם מגדלים תפוחים ופתאום, מדי יום שני, כמות התפוחים שאתם יכולים לקטוף ולמכור נחתכה בחצי. אם הביקוש לתפוחים נשאר כפי שהוא, אתם תוכלו למכור כל תפוח במחיר גבוה יותר. זהו הלוגיקה מאחורי הצפי לעלייה במחירי הביטקוין לאחר החצייה".
"ועדיין", המשיך ונציה: "חשוב להדגיש שהשוק מודגש מגורמים רבים ולא ניתן לוודא בוודאות. יתרה מכך, כפי שכולם מודעים לאירוע החצייה הקרב ייתכן שחלק גדול מהשפעתו מגיע עוד לפני שמתרחשת החצייה, כל המשתתפים בשוק היודעים על אירוע החצייה צופים עליות מחירים בעקבות החצייה ולכן קונים את המטבע ובכך דוחפים את המחיר שלו כלפי מעלה. מעין נבואה המגשימה את עצמה".
"בין כה וכה", סיכם ונציה: "האירוע הזה מהווה נקודת מפנה עבור הביטקוין ושוק המטבעות הדיגיטליים כולו, זוהי הזדמנות להבין את הפוטנציאל והאתגרים של הביטקוין כנכס דיגיטלי וכאמצעי לשינוי כלכלי עולמי. אירוע החצייה אינו רק עניין טכני אלא גם רגע של התבוננות בהיסטוריה ובעתיד של הביטקוין כמטבע. זהו תזכורת למנגנוני הבקרה הייחודיים של הביטקוין ולרעיון הדפלציוני שבבסיסו. עם התקדמות הזמן והגיעה לאספקת המקסימום, הדיון סביב עתיד הכרייה, התגמולים ותחזוקת הרשת הולך ומתעצם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה