תיירות

מחדל בבידוק הביטחוני: השוטר שהציל מאות מבלים בנובה הושפל

השוטר הגיבור רמו זלמן הוזייל, שהציל מאות מבלים בטבח במסיבת הנובה, זכה ליחס משפיל לטענתו בבידוק הביטחוני כשחזר ממסע הסברה למען מדינת ישראל, לפני הטיסה שלו: "עברתי חוויה שגרמה לי להרגיש סוג ב', בדקו אותי כאחרון הפושעים"
מערכת ice |  1
חברת תעופה (צילום freepik)
השוטר הגיבור, רב סמל רמו סלמן הוזייל, חוקר בתחנת שגב שלום, זכור לכולנו אחרי שסיפורו המדהים נחשף בכל רחבי ישראל ב-7 באוקטובר, אז אבטח בטבח שהתרחש מסיבת "הנובה" שבקיבוץ רעים והציל מאות צעירים ממוות.
בתוך מספר דקות אחרי שהחלה מתקפת החמאס בשעה 06:30, סלמן הוזייל לקח יוזמה, ארגן רכב ותחת אש כבדה עשה עשרות סיבובים לאתר המסיבה, הציל מאות מבלים אותם העביר למקום בטוח יותר וכך במשך שעות חזר לשטח והציל עוד ועוד אנשים.
 
אלא שכעת, השופט שהפך לגיבור, הפך לחשוד רק בגלל היותו בדואי, כאשר הוא טוען כי הושפל בבידוק הביטחוני במהלך טיסה שלו עם חברת התעופה אל על לנמל התעופה בן גוריון שבישראל מבירת צרפת, פריז, שם היה לו קונקשיין, כך על פי דיווח ב"וואלה". 
למעשה, הוזייל נשלח לבירת אנגליה לונדון, במסגרת מסע הסברה של מדינת ישראל, על ידה הוא כמובן נשלח. אלא שהוא טוען כי כשהגיע לשדה התעופה בפריז מלונדון, הוא הושפל בבידוק. הוזייל סיפר ל"וואלה" כי לפני העלייה לטיסה 326 של אל על בקונקשן שלו בשדה התעופה בפריז, הוא זכה לבידוק משפיל.
הוזייל סיפר בכאב: "עברתי חוויה שגרמה לי להרגיש סוג ב', אחרי שבדקו אותי כאחרון הפושעים, כאילו אין לי כבוד. אני חוקר במשטרת ישראל, זה מופיע אצלם וגם הראיתי להם תעודה. העבירו אותי בדיקה לא הגיונית ושאלו שאלות מיותרות וחודרניות. החוקרת אולי רצתה לבייש אותי. יצאתי משם עם הרגשה על הפנים. זלזלה בי".
מחברת אל על נמסר ל"וואלה": "ראשית אנו מצרים מאוד על תחושותיו של הנוסע. בבסיס הליך הבידוק הביטחוני לנוסעים עומדים טעמים ביטחוניים בלבד, בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים ונהלי אבטחת התעופה המקצועיים. נדגיש כי במהלך השיחה שקיימו נציגי הביטחון בשדה התעופה עם הנוסע לא עלו ממצאים או בעיות מיוחדות, וכל העת הקפידו להתייחס לנוסע בכבוד ובנימוס".
"מערך ביטחון התעופה הישראלית וחברת אל על מלאים הערכה ותודה על פעולותיו של מר הוזייל באירועי 7 באוקטובר ועל תרומתו המתמשכת לביטחון המדינה. חברת אל על רואה את עצמה כחברת התעופה של כל החברה הישראלית ותמשיך להיות כזו גם בעתיד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברות ישראליות
    נועם 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי למערכת הביטחון באל על לבדוק את עצמם כאשר נוסע לא יהודי מושפל איפה היה הקב״ט הוא יכול היה בשיחת טלפון אחת לפטור את כל הסיפור בושה כאזרח ישראלי הם יפסידו הרבה נוסעים
    סגור