קריפטו

טלטלה בעולם הקריפטו: מייסד בורסת המטבעות ייכנס לכלא?

לאחר שהודה כי הפר את חוקי הלבנת ההון בארה"ב, מחר יינתן גזר הדין של צ'נגפנג זהאו, מייסד פלטפורמת הקריפטו בייננס לשעבר. על פי הדיווח של הגרדיאן, התובעים מעוניינים להטיל על מייסד חברת ביננס עונש של 3 שנות מאסר
מערכת ice | 
צ'אנגפנג ז'או מנכ"ל בינאנס (צילום vecteezy, יוטיוב/ Binance)
לאחר שמנכ"ל פלטפורמת הקריפטו ביינס לשעבר הפר את חוקי הלבנת ההון בארה"ב במסגרת תפקידו בחודש נובמבר האחרון ואף הודה בכך, מחר (שלישי) יינתן גזר הדין שלו. על פי הדיווח של העיתון היומי הבריטי הגרדיאן, התובעים בארה"ב מעוניינים לגזור על צ'נגפנג זהאו, מייסד פלטפורמת הקריפטו בייננס לשעבר, עונש של 3 שנות מאסר.
אותו עונש חמור שמעוניינים התובעים להטיל על מייסד פלטפורמת הקריפטו בייננס לשעבר נחשב לחמור ביותר, נוכח העובדה כי העונש המקסימלי על עברות דומות לאלו שביצע הן לרוב 18 חודשים. כזכור, בחודש נובמבר האחרון, פרש זהאו מתפקידו כמנכ"ל החברה בשל הפרת חוקי הלבנת ההון בארה"ב.
על פי ההסדר, הוחלט כי זהאו יקבל יקנס של 50 מיליון דולר. מלבד זאת, הטילו התובעים בארה"ב קנס גם על פלטפורמת הקריפטו ביננס, שבראשה עמד זהאו. מדובר בקנס בסך 4.3 מיליארד דולר. 
בשבוע שעבר, ציינו התובעים כי הם מעוניינים להטיל על זהאו עונש של 36 חודשי מאסר. לדבריהם, הכפלת העונש נובעת מהסיבה כי העבירות שביצע זהאו הינן חמורות. לצד זאת, הדגישו התובעים כי בדרך זו מסר חובת הציות לחוק יועבר לכלל האזרחים בצורה היעילה ביותר.  
עוד ציינו התובעים כי העונש הוטל גם על חברת ביינס בטענה כי זו כשלה בהתנהלותה העסקית ולא דיווחה על למעלה מ-100 אלף עסקאות חשודות, אשר כללו ארגוני טרור כמו חמאס ודאע"ש.  זהאו שוחרר בערבות של 175 מיליון דולר לאחר שהודה כי התנהל בצורה המנוגדת לחוק.
במכתב מפורט שבו הגיש בשבוע שעבר לשופט האחראי על התיק, התנצל על מעשיו: "אני מתנצל על ההחלטות הלא נכונות שלי ולוקח אחריות מלאה על מעשיי. במבט לאחור, הייתי צריך להתמקד ביישום שינויים בפיקוח ובציות כבר בימיה הראשונים של בייננס, אך לא עשיתי זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה