קריפטו

תביעת ענק נגד בורסת הקריפטו: גרמה למשתמשים להפסיד מיליונים

כ-100 משתשמי קוינבייס תובעים ממנה לשלם להם עשרות מיליוני דולרים על הפסדים שנגרמו להם לכאורה מפני שהיא נכשלה באבטחת ארנקי הקריפטו שלהם. החברה בתגובה: המשתמשים אחראים על ניהול הגישה לארנקים, לא אנחנו
יאיר מור | 
בורסת הקריפטו קוינבייס (צילום shutterstock)
בורסת הקריפטו Coinbase עלולה למצוא את עצמה בקרוב עמוק בבוץ, בעקבות דרישה שהוגשה להכריז כי היא חייבת לפצות משתמשים בעשרות מיליוני דולרים בעקבות הפסדים שנגרמו להם לכאורה בגלל חוסר הזהירות שלה.
לפי דרישת הבוררות – סוג של תביעה ייצוגית משונמכת, שהוגשה בשל כך שתנאי השימוש של החברה אוסרים על המשתמשים לפנות לבתי המשפט, ומחייבים להשתמש בהליך בוררות שהמעמד החוקי שלו נמוך יותר – במשך תקופה ארוכה ידעה קוינבייס על פרצה באפליקציית הארנק שלה, ולא טרחה לתקן אותה. כתוצאה מכך, הצליחו שודדים לשים את ידם על עשרות מיליוני דולרים של משתמשי בורסת הקריפטו הוותיקה.
"הם מנסים להיות מוסד פיננסי בלי התשתית שמאפשרת לבסס את זה", אמר עו"ד אֶריק רוזן ממשרד רוש פרידמן, המייצג 96 תובעים, לעיתון וושינגטון פוסט. "הם לא יישמו הליכים לעצירת ההונאות הללו. הם אפילו לא טרחו להיראות כאילו הם מנסים. כמובן, רמאים גילו את זה במהרה, וממש הפנו קרבנות להוריד את (אפליקציית) הארנק של קוינבייס" (נעיר כאן כי מדובר במשפט מדהים: בדרך כלל, פורצים מנסים לפתות קרבנות להוריד אפליקציות מזויפות של ארנקים פופולאריים שהם עצמם יצרו – אך כאן, לכאורה, הפריצה היתה כל כך קלה שהנוכלים שכנעו אנשים להשתמש בשירות האמתי דווקא).
 
הפרצה המדוברת איפשרה לגורמים זדוניים לשלוח למשתמשי הארנק של קוינבייס קישור לאישור השקעה – כמובן, תחת הבטחה להחזרי ענק – כאשר הכפתור שעליו לחצו המשתמשים לא רק העביר את הסכום המבוקש לשודד, אלא העניק לו גישה מלאה גם ליתר הכסף בארנק. כך, אותם שודדים יכלו למשוך כספים מחשבונות הקרבנות גם בלי אישור נוסף.
הדרישה טוענת כי יש להצהיר על קוינבייס כבנק לעניין החיוב להשיב למשתמשים כספים שנגנבו במסגרת המקבילה הקריפטוגרפית להונאות אשראי. הסכום המדובר בתביעה הוא 21 מיליון דולר, אך לפי דיווח של הפוסט באביב האחרון נראה שאם אכן תיענה דרישת התובעים, עשויה קוינבייס להתמודד מול תביעה גדולה יותר בסך של כ-60 מיליון דולר.
דוברת קוינבייס, ליסה ג'ונסון, מסרה לפוסט כי "קוינבייס מחויבת להגנה על משתמשיה מפני רמאויות, הונאות ופשעים אחרים, ומשקיעה משאבים רבים בהגנה על משתמשים מפני מתקפות 'כריית נזילות'. (עם זאת,) פעילויותיו של לקוח בארנק של קוינבייס, כולל ניהול מפתחות (ההצפנה) הפרטיים והגישה לתוכן הארנק, נשלטים באופן בלעדי על ידי הלקוח, ולא קוינבייס". במלים אחרות: מי שנתן לגורמי צד שלישי גישה לארנק שלו עשה את זה על אחריותו, וזו לא בעיה שלנו.
קוינבייס אמנם רחוקה מלהיות בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, ומדורגת רק בעשירייה השנייה בנפח המסחר היומי – אך הוותק שלה, כמו גם היותה הבורסה המובילה בגבולות ארה"ב, הופכים אותה לאחת המשפיעות ביותר בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה