קריפטו

כל המסחר העולמי בביטקוין "נתקע" מסיבה מוזרה

שינוי במנגנון הכרייה של מטבע הקריפטו המרכזי בשוק גרמה לכך שכל מי שניסה לקנות או למכור את המטבע נתקל בעיכוב ענק (יחסית) באישור העסקה
יאיר מור | 
מטבעות ביטקוין (צילום shutterstock)
מי שניסה לקנות או למכור אתמול (שני) ביטקוין, עלול היה להיכנס ללחץ ולחשוב שהפעולה פשוט "הלכה לאיבוד". הסיבה היתה שבמשך קרוב לשעה וחצי לא אושרה אף פעולה על הבלוקצ'יין של מטבע הקריפטו הגדול בעולם.
כדי להבין את הבעיה צריך קודם להזכיר איך עובדים מטבעות קריפטו - וכרגיל, אנחנו מבצעים כאן פישוט כמעט מוגזם של הדברים: מכיוון שמטבעות קריפטו הם "מבוזרים", ולא אמורים להיות בשליטה של גורם בודד כמו בנק, כל אחד יכול להיות חלק מה"בנק" שלהם, על ידי השתתפות ב"כרייה" - כלומר, תרומת כוח מחשוב כדי לאשר פעולות של אנשים אחרים במטבעות, ועל הדרך לזכות בעמלה עליהן.
כדי שכל המנגנון יישאר יחסית יציב, מתוכנת ביטקוין כך שקושי הכרייה שלו משתנה כדי לאפשר קצב ממוצע של יצירת "בלוק" חדש - כלומר רשומה חדשה של אישור פעולות - כל 10 דקות בערך. אם זה חורג מזה יותר מדי - פעם בשבועיים בערך נכנס לפעולה מנגנון שמוריד או מעלה את הקושי בהתאם לצורך.
 
אתמול (שני) המנגנון הזה העלה את הקושי בכרייה ב-13.55% - אך במקום שזה ישמר את הקצב של כריית "בלוק" חדש כל 10 דקות, זה גרם לכך שבלוק מסוים היה "תקוע" במשך 85 דקות - כלומר שעה ו-25 דקות, שבמהלכן לא אושרו פעולות במטבע הקריפטו המרכזי.
לפי Mempool, יותר מ-13,000 פעולות "נתקעו" בשל כך במצב ביניים, ללא אישור אך ללא סיבה לכך שאין אישור.
שינויי קושי הם רגישים במיוחד כרגע; לפי נתונים שזמינים באתרים העוקבים אחרי התעשייה, נכון להיום כוח הכרייה המוקדש לביטקוין עומד על 260 מיליון TH/s (טרה-האש לשנייה, כאשר "האש" הוא פעולה של מיפוי מידע במטרה, למשל, לפענח קוד, וטרה-האש פירושו טריליון פעולות כאלו בשנייה כדי לנסות "לפצח" את הבלוק הבא בבלוקצ'יין), לעומת פחות מ-150 מיליון לפני שנה, בשבועות שלפני שיא המחיר. במלים אחרות: למרות שמחיר הביטקוין נמצא בשפל, מבוזבז היום הרבה יותר כסף בניסיון ליצור אותו לזכות בעמלה על השתתפות בפעילותו, כך שהעלאת הקושי עלולה לגרום להרס מוחלט של כדאיות הכרייה ו"בריחה" המונית של כורים, שתצניח את השוק כולו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה