קריפטו

"פגע במוניטין ההשקעות": החברה הסינגפורית נגד מייסד FTX

"הילד הטוב" של עולם הקריפטו שהתגלה כהונאה גדולה, הצליח לשכנע אפילו את הסינגפורים להשקיע בו. עכשיו הם מקיימים חשבון נפש על השקעות בקריפטו
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
הקריסה של בורסת הקריפטו FTX גררה אחריה פגיעות קשות בשורה ארוכה של משקיעים שהאמינו ביכולותיו של סם בנקמן פריד. ההשקעה של טמסק (Temasek) הסינגפורית בסך 275 מיליון דולר, פגעה גם במדינת המוצא שלה, כך אמר סגן ראש הממשלה ושר האוצר של סינגפור לורנס וונג.
בנאום בפרלמנט ביום רביעי, אמר וונג כי ההפסדים שספגה קרן העושר הריבונית של סינגפור "נלקחים ברצינות". אבל "הפסדי השקעה" לא אומרים שמערכת הממשל תיפגע, אמר. "זה הטבע של השקעה ולקיחת סיכונים."
טמסק הודיעה באמצע נובמבר כי היא תוריד את שווי ההשקעה שלה ב-FTX לאפס, "ללא קשר לתוצאות הגשת ההגנה מפני פשיטת רגל של FTX". טמסק אמר גם שכרגע אין להם חשיפה ישירה במטבעות קריפטו.
 
ל-FTX יותר מ-100,000 נושים וכן התחייבויות בטווח של 10 עד 50 מיליארד דולר, לפי הגשת בקשה לפשיטת רגל. "מה שקרה עם FTX  לא רק גרם להפסד כספי לטמסק, אלא גם לפגיעה במוניטין", אמר וונג.
"טמסק מזהה זאת ופרסמה הצהרה מקיפה כדי להסביר את תהליך בדיקת הנאותות שלה ואת הנסיבות שהובילו להשקעתה ב-FTX", אמר, והוסיף כי נערכת סקירה פנימית כדי ללמוד מה השתבש בעסקת FTX וכיצד ניתן לשפר את התהליך.
לדבריו, הממשלה אינה קובעת הנחיות לגבי הקצאת נכסים או סוגי נכסים ספציפיים, בין אם מדובר במטבעות קריפטו או בנכסים אחרים. בסופו של דבר, הממשלה מחזיקה בדירקטוריונים ובצוותי ההנהלה האחראים לגיבוש אסטרטגיות השקעה בהתאם לסובלנות הסיכון הכוללת של הממשלה, אמר.
"מה שחשוב הוא שגופי ההשקעה שלנו יפיקו לקחים מכל כישלון והצלחה, וימשיכו לקחת סיכונים שקולים היטב כדי להשיג תשואות כלליות טובות בטווח הארוך", אמר וונג בתגובה לשאלות חברי הפרלמנט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה