תרבות ופנאי

עדן גולן בדרך לאירוויזיון: עדיין יש סיכוי לניצחון?

המלחמה שיחקה תפקיד משמעותי במיקומה של ישראל בטבלאות ההימורים, וכעת הביצועים צפויים להגיע לקדמת הבמה כבר בחזרות, שמתחילות היום. מה הסיכוי של עדן גולן לסיים בפסגה?
שירה יום טוב |  1
אירוויזון 2024 (צילום shutterstock, שי פרנקו, פלאש 90/ הדס פרוש, מרים אלסטר, יוטיוב/ כאן 11 - תאגיד השידור הישראלי)
תחרות האירוויזיון מתקרבת בצעדי ענק ובעוד שבוע יתחיל שלב חצי הגמר שישודר בכאן 11. אחרי לא מעט השפעות על מיקומה של ישראל בטבלאות ההימורים לתמונת הגמר בתחרות, בשבועות האחרונים עדן גולן טיפסה לאט לאט והגיעה למקום השביעי בשבוע שעבר. נזכיר כי ישראל תשתתף בחלק השני של חצי הגמר שיעערך ב-9 במאי, כשהיא ממוקמת במקום ה-14 בשיבוצי ההופעה.
לאורך החודשים האחרונים וברקע המלחמה, דעת הקהל על השיר הישראלי הושפעה רבות מההתפתחויות הביטחוניות כאן בישראל, יחד עם זאת כעת מגיעים לימים האחרונים והמכריעים לקראת התחרות, ולמרות דיווחים על הפגנות נגד ישראל בקמפוסים ברחבי העולם, מקומה של ישראל בטבלאות ההימורים דווקא מסמן מגמת עליה וייתכן שנראה קפיצה נוספת כבר בימים הקרובים.
זה הזמן גם להשוות לשנה שעברה כדי להבין את משמעות המיקום כרגע, שנחשב טוב וחזק בייחוד לאור התקופה. נועה קירל שסיימה בשנה שעברה במקום השלישי, עמדה בדיוק באותו מקום בטבלת ההימורים בשבוע שלפני התחרות. ביום הגמר עצמו הצביעו ההימורים על המקום הרביעי לנציגה הישראלית, וזו הצליחה לאתגר את התחזיות עם סיום בשלישייה הפותחת.
לאור אלה, נראה שלמרות האיומים על המשלחת הישראלית והמחאות בעולם, ישראל דווקא מצליחה להתמקם במקום חזק מאוד לשלב הזה, בייחוד כאשר כרגע המגמה חיובית. 
בשעות הקרובות תעלה גולן לבמה במאלמו לתבצע לראשונה את "הוריקן" בחזרה רשמית. גם הפגנת היכולת הזאת תהווה אבן דרך משמעותית בדרך לתוצאות הגמר, והשפעתה תורגש כבר בימים הקרובים.
 
נזכיר כי הלילה המריאה לאירוויזיון בשוודיה המשלחת הישראלית עם עדן גולן. במסגרת שיתוף הפעולה בין תאגיד השידור הישראלי וחברת אל על המריאה הטיסה המיוחדת ובה אנשי המשלחת ישירות מנתב"ג לאירוויזיון שיתקיים במאלמו, שוודיה. 
הטיסה המיוחדת קיבלה את המספר LY140 שמשמעותו ״ניצחון״ בגימטריה, וגם מסמל את מספר השיר של עדן בחצי הגמר שבו תשתתף - שיר מספר 14. קודם להמראה התכנסו אנשי המשלחת הישראלית, יחד עם נציגי הנהלת כאן ונציגי הנהלת אל על ואיחלו לעדן הצלחה גדולה בתחרות וביצוג ישראל בתקופה מורכבת זו. 
נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן, אמרה דקות לפני ההמראה: "אני בדרכי לייצג את המדינה שלי על במת המוזיקה הכי גדולה בעולם, אני והמשלחת הישראלית של כאן. השנה יותר מתמיד יש לנו תפקיד חשוב להראות לעולם שישראל כאן ושאנחנו לא הולכים לשום מקום.
"אני מרגישה גאווה ואחריות ורוצה להודות לכולכם על חודשים של אהבה, אמון ותמיכה, שמזכירים לי כל יום מחדש את מי אני מייצגת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדן גלן
    סימה 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שהיה לה בהצלחה רבה
    סגור