תרבות ופנאי

נציגת האירוויזיון נגד ישראל: זו הפרובוקציה המקוממת של הזמרת

בעוד על המשלחת הישראלית נאסר להעביר מסרים פוליטיים כלשהם (בדגש על מילות השיר אשר שונו בהוראת מפיקי התחרות), הנציגה האירית דווקא הרשתה לעצמה לעלות על הבמה במהלך יום החזרות עם הכיתוב "הפסקת אש" על לחיה. מדוברת המשלחת האירית לא נמסרה תגובה
מערכת ice |  1
עדן גולן באירוויזון 2024 (צילום אינסטגרם/ עדן גולן, shutterstock)
מפיקי האירוויזיון עומדים על כך שהתחרות תהיה נקייה מפוליטיקה, במיוחד השנה, לאור המלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס. בעוד השיר של עדן גולן נאלץ לעבור "טרנספורמציה" במטרה לוודא שהוא אינו מכיל מסרים פוליטיים, נראה כי יש מי שהחליט להתעלם מכללי המשחק והוראות המארגנים.
הזמרת האירית במבי ת'אג אשר השתתפה שלשום (רביעי) בחזרה באולם שבמאלמו, עלתה לבמה כאשר על לחייה היה הכיתוב "הפסקת אש" בכתב אירי קדום הנקרא אוגום. אותו הכתב מורכב מקווים המסודרים בצורה מסוימת, וכמעט אין כל ספק כי המסר הוא כלפי ישראל. מדוברת המשלחת האירית לא נמסרה תגובה לנושא.
 
נזכיר כי הפקת האירוויזיון פעלה בכמה פעמים במטרה לוודא כי ישראל איננה מנסה להעביר מסר פוליטי כלשהוא. מלבד לשינוי מילות השיר, מעצב האופנה אלון ליבנה, אשר עיצב את השמלה שתלבש עדן גולן בתחרות, חשף בחשבון האינסטגרם שלו כי כמה מהסקיצות ששלח נפסלו על ידי המארגנים. לצערי קיבלנו הוראה מפורשת לא להשתמש בשום סמל או אלמנט שקשור לנושא. היינו צריכים לשלוח סקיצה ולקבל אישור, וסקיצות בעלות סמלים או אזכורים למצב בישראל נפסלו על הסף. אבל תסמכו עליי שהכנתי בצורה מרומזת אלמנטים שמעבירים את התחושות שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מסר של אהבה יופי ואמנות
    נאוה בלוך 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מאוד פוליטי...וטוב שכך.וזה עבר.המשלחת המקצועית שלנו עשתה עבודה נהדרת.לא אהבתי את הבחירה שלה לבחור בשיר צמחוני לא מקורי ובז רת אוניברסלית לא ישראלית מדי ועם דיקציה משובשת בעברית ובשיכ לא בעברית אבל זה עבר והכשלון השנה מפואר לא פחות.העיקר שהיינו על הבמה ונשאיר על הבמה.
    סגור