תרבות ופנאי

נחשף: המלך צ'ארלס מופיע על מטבע – אבל הפוך מאמא

נחשפו המטבעות החדשים הנושאים את דיוקנו של המלך צ'ארלס השלישי, ועל פי המסורת הבריטית, פניו מוצגות מימין לשמאל, הפוך מדיוקנה של אמו המנוחה
מערכת ice |  1
משכורות בבריטניה (צילום freepik, pexels)
המטבעה המלכותית של בריטניה חשפה את המטבעות החדשים עם דיוקנו של המלך צ'ארלס השלישי – 50 סנט ו-5 ליש"ט. המטבעות יושקו רשמית וייכנסו למחזור לפני חג המולד.
בניגוד לאמו המלכה אליזבת', דיוקנו של צ'ארלס מוצג כשפניו מימין לשמאל, וללא כתר, בניגוד למטבעות עם דיוקנה של האם בהם פניה משמאל לימין. זאת, בעקבות מסורת מלכותית שבה כיוון המטבעות מתהפך ממלך אחד למחליפו.
את המטבעות יצר הפסל מרטין ג'נינגס. עליהן יוטבע כיתוב בלטינית: "המלך צ'ארלס השלישי, בחסדיו של אלוהים, מגן האמונה".
 
סוכנות בלומברג פרסמה כי המטבעות החדשים של צ'ארלס יתוספו לכ-27 מיליארד מטבעות הנושאות את דמות המלכה אליזבת', ואלו לא ייצאו מהמחזור, אלא אם יישחקו או יינזקו, שכן מטבעות יכולים להחזיק מעמד כ-20 שנה.
לדברי אן ג'סופ, מנכ"לית המטבעה המלכותית, יעבור זמן עד שכל המטבעות ישתנו לדמותו של צ'ארלס בלבד. משלם המיסים הבריטי לא יישא בעלויות ייצור המטבעות החדשים, מכיוון שתמיד מייצרים ממילא מטבעות כדי להחליף את אלה שנשחקו. כאשר השימוש במזומן פוחת לטובת כרטיסי אשראי או תשלום בארנק דיגיטלי, ייתכן שיהיה צורך בפחות מטבעות בעתיד.
למרות שהמטבעות משתנים, שטרות בריטניה יישארו זהים לעת עתה. הבנק המרכזי של אנגליה הודיע כי ימשיך להנפיק שטרות קיימים בהשתתפות המלכה, וזאת בעקבות הנחיה של בית המלוכה כדי "למזער את ההשפעה הסביבתית והפיננסית" של כל שינוי. שטרות חדשים אמורים להיחשף עד סוף השנה וצפויים להיכנס למחזור עד 2024.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מטבעות המלך
    יואב 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנות החמישים חייתי חמש שנים בלונדון. היו אז עדיין במחזור מטבעות עם דיוקנה של המלכה ויקטוריה שנטבעו ב- 1892. מה יש לצ'רלז השלישי למהר כל כך?
    סגור