תרבות ופנאי

הבימה בדרך למרוקו: זה המחזמר הישראלי שיוצג ברבאט

לראשונה מאז קום המדינה במדינה מוסלמית גדולה, הבוקר המריאה משלחת מטעם התיאטרון הלאומי הבימה להצגת מחזה בתיאטרון הלאומי של רבאט במרוקו
מערכת ice | 
הבימה (צילום ד"ר אבישי טייכר מויקיפדיה)
שחקני ההצגה בכיכובם של רוני דלומי, חני נחמיאס, טל מוסרי, מיקי פלג, אורי הוכמן, יחד עם, מנכ"ל הבימה נועם סמל, המנהל האמנותי משה קפטן, יו"ר דירקטוריון הבימה זיוה פתיר ובמאי ההצגה צדי צרפתי - לצד שאר חברי המשלחת, יופיעו השבוע בפני כ-2000 צופים. למשלחת הצטרף גם ארז נבון, בנו של כותב המחזה יצחק נבון, נשיא המדינה לשעבר. 
מייד עם צאתם מהארץ מסרו חברי המשלחת כי הם מרגישים חלק מפרק היסטורי שקורה כחלק מהנורמליזציה בין שתי המדינות. "אנחנו מבטיחים להביא הרבה כבוד למדינת ישראל ולתיאטרון הלאומי עם ההצגה שהפכה יותר מכל למזוהה עם עולם התיאטרון הפורט על הנפש של המוני ישראלים בתפוצות". 
להצגה, המביאה סיפור עם שורשים מרוקאיים, הוזמן שר התרבות והתקשורת של מרוקו, מר מוחמד מהדי בן סעיד. ״אמשיך לפעול ולפתח את קשרי התרבות בין ישראל למרוקו״, אמר חבר הממשלה המארחת ערב נסיעתם מישראל . 
 
בנוסף להצגות ברבאט, להקת השחקנים תיקח חלק במספר פעילויות כחלק מהעמקת היחסים בין שתי המדינות: סדנת משחק בבית הספר הגבוה לדרמה של רבאט, סדנאות מחול ומוסיקה בקונסבטוריון הלאומי של רבאט בניצוחו של צדי צרפתי ובבית הספר אלמנאר- בית הספר לילדים בעלי מוגבלויות, בהובלת משה קפטן. 

כמו כן, חברי המשלחת יתכבדו בטקס קבלת פנים חגיגי בחסות השגרירות הישראלית ברבאט. 
עיסאווי פריג', השר לשיתוף פעולה אזורי: "אני גאה בכך שהמשרד לשיתוף פעולה אזורי לוקח חלק מתהליך המבורך שהביאו עימם הסכמי השלום, של השתלבות ישראלית במרחב בכל תחומי החיים, בהם כמובן גם התרבות שהיא המראה של החברה ממנה היא מגיעה. מסע ההופעות של תיאטרון הבימה במרוקו, הוא רק נדבך אחד משורה של אירועים תרבותיים שאנו מקדמים במרוקו, חלק מהרצון ללמוד מתרבויות האזור ולאפשר לתושבי המדינות השכנות להיחשף גם לתרבות הישראלית, על גווניה השונים".
המשרד לשיתוף פעולה אזורי; הנסיעה מתאפשרת בזכות תמיכתם הנדיבה של המשרד לשיתוף פעולה - הפועל לחיזוק הקשרים הכלכליים-חברתיים וקידום מיזמים בין ישראל לשכנותיה - בראשות השר עיסאווי פריג׳.
האירוע מתקיים ביוזמת נעם סמל, מנכ"ל התיאטרון, ארז נבון- יו"ר ומייסד העמותה להנצחת מורשת יצחק נבון ויפעת טובי, מנהלת המחלקה הבינלאומית של הבימה. 
הנסיעה מתאפשרת בזכות תמיכתם הנדיבה של המשרד לשיתוף פעולה בראשות השר עיסאווי פריג',קרן פטריק ולינה דרהי המקדמת חדשנות ויזמות , חינוך ומדע, ישראל והיהודים בתפוצות ואמנות ומשרד התרבות של מרוקו. 
ובסיוע שגרירות ישראל ברבאט, לשכת המסחר ישראל – מרוקו, עמותת AJM, רבאט, שפועלת לשימור מורשת יהדות מרוקו, ואגודת הידידים של הבימה בישראל בראשות היו"ר – עו"ד ציפי רובין. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה