תרבות ופנאי

אבל בעולם התרבות הישראלי: חיים טופול הלך לעולמו

השחקן המיתולוגי חיים טופול שכיכב בקלאסיקות הקולנועיות "סלאח שבתי", "כנר על הגג" ועוד רבות, נפטר לפנות בוקר בגיל 87 לאחר שסבל ממחלת האלצהיימר
מערכת ice |  2
חיים טופול (צילום תומר נויברג/פלאש90)
בוקר עצוב לעולם התרבות הישראלי. השחקן האגדי בן ה-87, חיים טופול שאמש הוגדר "נמצא ברגעיו האחרונים", הלך לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) לעולמו. טופול זכור לכולנו מהעשייה התרבותית הרחבה שלו ובעיקר מהתפקיד הבלתי נשכח בסרט הבורקס "סאלח שבתי".
טופול אובחן לפני כמה שנים כחולה אלצהיימר ובנו עומר התראיין לידיעות אחרונות כאשר התגלה על המחלה. "אבא הוא מקצוען פר-אקסלנס ושחקן נפלא, שפיתח כל מיני טכניקות להסתיר את הבעיות שהחלו לצוץ. כשהוא זכה בפרס ישראל, האלצהיימר שלו עוד היה במצב התחלתי. הוא דיבר נהדר בטקס, וגם באירועים אחרים, ואף אחד לא הרגיש בזה. בהתחלה גם אני התכחשתי למצב, אמרתי שהכול שטויות".
 
טופול שירת בלהקת הנח"ל שם הכיר את אורי זוהר שהיה לשותפו לאחר מכן. טופול החלם לגלם את הדמות המפורסמת שלו מסאלח שבתי עוד לפני שהסרט צולם כחלק משלל מערכונים שביצע בעת שירותו.
אותם מערכונים היוו את ההשראה לאחר מכן לסרט המצליח "סאלח שבתי" בו טופול כיכב בתור הדמות הראשית. סאלח שבתי היה הסרט הישראלי הראשון שהתמודד בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בפרסי האוסקר. הותיר אחריו בן ושתי בנות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איש חסד נדיר
    ערן 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מציינים הרבה את מפעל החסד העצום שהו ממקימיו כפר נהר הירדן חיים טופול היה מהמובילים הבולטים בהקמת "כפר נהר הירדן" כפר שכל כולה יצירת חוויות נעימות לילדים עם מחלות וצרכים מיוחדים חיים היקר תודה לך
    סגור
  • 1.
    תגובה
    יוסי 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהי זכרו ברוך
    סגור