תרבות ופנאי

כוכבי "קופה ראשית" מבטלים את ההצגה בקאמרי - זו הסיבה

תיאטרון הקאמרי מודיע שיבטל את עליית המחזה "לחסל את הגברת הזקנה" על במת התיאטרון, בשל אמירות מסיתות, אנטי-טרנסיות ואנטי-להט"ביות של המחאי האירי גרהם לינהן. היכן תוכלו לראות בכל זאת את כוכבי "קופה ראשית"?
מערכת ice |  1
יניב סוויסה ודניאל סטיופין (צילום שמחה ברבירו)
תיאטרון הקאמרי מודיע היום (ראשון) על כך שיבטל את עליית המחזה "לחסל את הגברת הזקנה" על במת התיאטרון, בשל אמירות מסיתות, אנטי-טרנסיות ואנטי-להט"ביות של המחאי האירי גרהם לינהן. בשל אמירות אלו נחסם חשבון הטוויטר של המחזאי לאחרונה.
ההצגה, בכיכובם של יניב סוויסה ודניאל סטיופין (הלא הם ניסים ואנטולי מ"קופה ראשית"), מרים זוהר, אוהד שחר, נדב אסולין וערן מור, הייתה אמורה לעלות בעונה הקרובה. המחזה מבוסס על סרט קולנוע משנת 1955 שזכה לחידוש של האחים כהן בשנת 2004. ההצגה עלתה בשנת 2011 בבריטניה וזכתה להצלחה רבה. המחזה עוסק בחבורת נוכלים שמתכננים שוד, אך נתקלים בקשישה שמקשה עליהם.
 
לינהן הוא פעיל אנטי-טרנסי, שהתבטא פעמים רבות נגד הקהילה הטרנסקסואלית. בשנת 2020 נחסם חשבון הטוויטר שלו בעקבות אמירות פוגעניות ומסיתות נגד הקהילה. לפני שבועות אחדים נחסם חשבונו בשנית בשל אמירות דומות, ובעיצומו של חודש הגאווה. אם עדיין תרצו לראות את ניסים ואנטולי מככבים על בימת הקאמרי תוכלו לעשות זאת במחזמר "החבדניקים".
מהקאמרי נמסר: "דעותיו ודבריו של גרהם לינהן עומדים בניגוד מוחלט לערכי התיאטרון. אמירותיו שוללות למעשה הכרה בזכויות אדם, וכמוסד אשר דוגל בשוויון חברתי ומתנגד לאפליה מכל סוג - החלטנו לוותר על המחזה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרטבונה. כל מי שמעז לבקר את טרור הפרוגרס-מבוטל ומוחרם (ל"ת)
    טרור חברתי והשתקה 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור