תרבות ופנאי

מלחמת יום כיפור מגיעה למוזיאון ת"א: הבמאי הידוע שמסוקו הופל

תערוכה חדשה: "עמוס גיתאי: כיפור, רקוויאם למלחמה", נפתחה ערב החג במוזיאון ת"א לאמנות. גיתאי, שהיה חייל מילואים שמסוקו התרסק במלחמת יום הכיפורים, מציין 50 שנה למלחמה ההיא
מערכת ice | 
יעל אבקסיס ומנשה נוי (צילום גיא יחיאלי)
מוזיאון תל אביב לאמנות מציין 50 שנים למלחמת יום כיפור, עם פתיחת תערוכה מטלטלת של הבמאי עמוס גיתאי. גיתאי, קולנוען ויוצר מקורי, היה חייל מילואים צעיר במלחמה וחלק מצוות מסוק שחילץ פצועים בחזית הסורית ברמת הגולן.
ביום השישי למלחמה נפגע המסוק מטיל, טייס המשנה נהרג והמסוק התרסק בשטח ישראל. האירוע שינה את מסלול חייו של גיתאי, והוביל אותו אל קריירת הקולנוע המצליחה.
 
בשנת 2000, חוויותיו של גיתאי מהמלחמה עובדו לסרט "כיפור", אחד מסרטי המלחמה הבולטים במאה ה-21, שעורר תהודה בארץ ובעולם. הסרט סומן בזמנו כאבן דרך בייצוג המלחמה בקולנוע הישראלי.
בתערוכה שנפתחה כעת במוזיאון תל אביב, עמוס גיתאי: כיפור, רקוויאם למלחמה, מוצגים חומרי העבר המקיפים את הצופים בתערוכה מכל עבר. כמו הבלחת זיכרונות ומראות הנעים קדימה ואחורה בזמן, מחשבות על מה שקדם למלחמה והצלקות שהותירה.
לפתיחה המרגשת של התערוכה במוזיאון הגיעו מאות אנשי קולנוע ואמנות, ביניהם: אוצרת התערוכה שהיא גם האוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב, מירה לפידות, מנכ"לית המוזיאון טניה כהן-עוזיאלי, השחקנים יעל אבקסיס, מנשה נוי וקרן מור, חזי בצלאל, הצלם אלכס ליבק, בתיה שני, מיכאל גורדון, דורית ליפשיץ, רוני ואלן בהרב ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה