דיגיטל וטק

אילון מאסק נכנס לכם למוח: "ללא תופעות לוואי נוירולוגיות"

בעליה של חברת נויראלינק עדכן כי המטופל הראשון בו הושתל שבב מוח התאושש ויכול להזיז עכבר מחשב באמצעות כח המחשבה. "ההתקדמות טובה והמטופל מחלים לחלוטין", שיתף מנכ"ל טסלה ובעלי הרשת החברתית X. הצפי: "טלפתיה" שתאפשר שליטה בטלפון או במחשב, ופתרונות לשיפור הזיכרון והאינטיליגנטציה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום unsplash, shutterstock)
חברת נויראלינק (Neuralink) של אילון מאסק ציינה אמש (שני) אירוע חסר תקדים. המטופל הראשון בו הושתל שבב מוח התאושש לחלוטין מהניתוח ויכול כעת להזיז עכבר מחשב באמצעות מחשבתו בלבד. ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), שיתף המייסד מאסק: "ההתקדמות טובה והמטופל מחלים לחלוטין, ללא תופעות לוואי נוירולוגיות שאנחנו מודעים להן".
נויראלינק שואפת לאפשר למושתל ללחוץ גם על כפתורי העכבר, כאשר הניתוח, שבוצע בעזרת רובוט כירורגי שתוכנן במיוחד להטמיע את השתל ואת 64 החוטים המחוברים הגמישים, ונחשב לאבן דרך משמעותית בחברה הרוצה לחבר ישירות בין מוחות למחשבים. עם זאת, למרות ההצלחה הראשונית, ניוראלינק עדיין בשלבים מוקדמים של פיתוח. השאיפה לקרוא את המוח ולשלוט במחשבה על מחשבים עדיין רחוקה שנים רבות.
 
המוצרים הראשונים של החברה יתמקדו בהשבת יכולות לאנשים הסובלים משיתוק או עיוורון. בהמשך, לדברי מאסק, ניורלינק תציע "טלפתיה" שתאפשר שליטה בטלפון או במחשב בעזרת מחשבה בלבד, אך גם פתרונות לשיפור הזיכרון והאינטליגנציה. מאמציה של החברה נתקעו בשנה שעברה לאחר שהחברה הואשמה בגרימת סבל ומוות מיותרים לעשרות בעלי חיים בניסויים.
 
 
 
הפרשה הובילה לחקירה של משרד החקלאות האמריקני בגין האשמות באכזריות כלפי בעלי חיים ואף גרם ל-FDA לסרב לבקשת החברה להאיץ את הניסויים בבני אדם. רק בחודש מאי האחרון ה-FDA העניק לחברה אישור סופי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה