דיגיטל וטק

ניסיון מתקפת סייבר על פרטנר: זוהה ע"י אנשי אבטחת המידע ומטופל

אחרי שהלילה הותקפה חברת הוט, מותקפת בשעה האחרונה חברת פרטנר במתקפה פרימיטיבית של DDOS המייצרת עומסים על הרשת במטרה לגרום לה לשיבושים. פרטנר: "אין פגיעה במערכות החברה ובשירות"
ניצן כהן |  1
מתקפת סייבר (צילום pixabay ,freepik, shutterstock)
בפעם השנייה בתוך יממה: מתקפת סייבר על חברת תקשורת ישראלית. אחרי שהלילה (בין שלישי לרביעי) ניסו גורמים עוינים לבצע תקיפת סייבר על חברת הוט – ניסיון מתקפה נוסף הערב (רביעי) על חברת פרטנר.
ל-Ice נודע כי בשעה האחרונה מתבצעת מתקפה על תשתיות חברת פרטנר במתקפה פרימיטיבית של DDOS, המייצרת עומסים על הרשת במטרה לגרום לה לשיבושים. כתוצאה מכך עשויים לקוחות החברה לחוות קשיים בקליטה.
 
מערך הסייבר של פרטנר זיהה את המתקפה ומטפל בה. דיווח על מתקפת הסייבר הועבר למערכת הביטחון. מחברת פרטנר נמסר: "אנו מזהים ניסיונות תקיפה. נכון לרגע זה, אין כל פגיעה במערכות החברה ובשירות".
גם המתקפה הקודמת על הוט הייתה פרימיטיבית והתגלתה על ידי צוות אבטחת המידע של החברה, לא לפני שגרמה לשיבושים ברשת התקשורת של הוט, כך שהלקוחות חוו ניתוקים ושיבושים הן בתקשורת הקווית והן בסלולר למשך 3 עד 4 שעות.
גורמים בתעשיית הסייבר אמרו ל-ice כי מדובר במתקפה פרימיטיבית מאוד מהסוג של DDOS, כלומר כזו ששולחת אינסוף אותות ובקשות לרשת, עד שזו מגיעה לקצה גבול היכולת שלה ונופלת או לפחות משובשת. מתקפות מהסוג הזה מאפיינות גורמים ילדותיים וקל מאוד לזהות אותן, אמרו גורמים בתעשיית הסייבר. צריך לזכור שבמתקפות מהסוג הזה אין חשש לדלף מידע או לפגיעה בלקוחות או בתשתיות הארגון אלא רק בשיבושים באספקת השירות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראבלוך
    לוגיקה 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מבין את התישבחות של הכתב. היתה התקפה של מניעת שרות (DDOS) ובאמת לא היה שרות. מה הדבר הטוב שהצוות המהולל עשו? האם הם הצליחו לבודד את הIP של התוקפים וניטרלו את המיתקפה? לא ממש. אז מה הם עשו כל כך מוצלח אשר בוט פשוט לא יודע לעשות?
    סגור