השוק

מתקפת סייבר הלילה על הוט - גורמים בתעשיה: "המתקפה פרימיטיבית"

הלילה חוותה חברת התקשורת הגדולה הוט מתקפת סייבר שגרמה לשיתוק של הרשת לסירוגין למשך 3 עד 4 שעות; גורמים בתעשיה אמרו כי כל החברות ביצעו ניטור קשוח מאוד של הרשתות ולא התגלתה מתקפה להוציא זו על הוט
ניצן כהן |  4
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הלילה ניסוי גורמים עוינים לבצע תקיפת סייבר נרחבת על תשתיות התקשורת בישראל. גורמים בתעשייה אומרים כי המתקפה הייתה פרמיטיבית והתגלתה על ידי צוות אבטחת המידע של חברת התקשורת הוט. המתקפה גרמה לשיבושים ברשת התקשורת של הוט כך שהלקוחות חוו ניתוקים ושיבושים בתקשורת הן הקווית והן בסלולר למשך 3 עד 4 שעות.
גורמים בתעשיית הסייבר אמרו ל-ice כי מדובר במתקפה פרמיטיבית מאוד מהסוג של DDOS, כלומר כזו ששולחת אינסוף אותות ובקשות לרשת עד שזו מגיעה לקצה גבול היכולת שלה ונופת או לפחות משובשת. מתקפות מהסוג הזה מאפיינות גורמים ילדותיים וקל מאוד לזהות אותן, אמרו גורמים בתעשיית הסייבר. בכל מקרה, צוות הסייבר ואבטחת המידע של הוט גילה את המתקפה טיפל בה ביעילות.
 
צריך לזכור שבמתקפות מהסוג הזה אין חשש לדלף מידע או לפגיעה בלקוחות או בתשתיות הארגון אלא רק בשיבושים באספקת השירות. הניסיון של חברות הסייבר הישראליות הוא מצויין ומכאן גם זמן הטיפול מרגע הגילוי היה זמן ממוצע פלוס כך שהלקוחות חוו שיבושים במשך 3 עד 4 שעות וגם זה היה לסירוגין.
בשל העובדה שישראל נמצאת במלחמה אחרי האסון הגדול של ה-7 באוקטובר דיווחה הוט למערכי הביטחון הרלוונטיים שערכו בדיקות בשיתוף פעולה עם כל חברות התקשורת ושם, ככל הידוע, לא התגלתה מתקפה מכל סוג שהוא.
צריך לזכור שחברות התקשורת בישראל מוגנות לעילא ולעילא ונחשבות לחברות המוגנות בעולם בתחום הסייבר שבו ישראל נחשבת למעצמה בינלאומית ומכאן שקשה מאוד לפגוע בתשתיות מהסוג הזה במתקפות מהסוג הזה.
גורמים בתעשיה משבחים את הפעולה של צוותי אבטחת המידע של הוט שזיהו את המתקפה בזמן אמת, בודדו אותה ותפעלו את המערכים של החברה בזמן שיא. כך או אחרת, נראה שאמנם מדובר במתקפה פרמיטיבית אבל כזו שאיפשרה למערכי הביטחון בישראל לתרגל את הנושא.
מהוט נמסר: "אתמול בשעה 22:00 זיהו מערכות ההגנה של החברה ניסיון התקפת DDOS (מניעת שירות), כתוצאה ממנה חלק מלקוחותינו חוו קושי מסוים בקבלת שירותים. בהתאם לנהלים, עדכנה החברה את הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, ופעלה על פי הנחייתם. כחלק מפרוטוקול החברה, בוצעו פעולות חסימה וננקטו אמצעי הגנה נוספים שבלמו את הניסיון והובילו לסיומו המלא של האירוע״.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    להתקיף מיד בחזרה, לא רק להגן
    כל הכבוד! 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנתר מהיכן תקפו ולהשבית להם את המערך מחשבים ואת הרשת במדינה כולה שממנה בוצעה התקיפה לייצר כוח הרתעה
    סגור
  • 3.
    הוט
    אבי 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מגיע לחברה הזאת לא מפסיקים להטריד אנשים עם החבילות שלהם
    סגור
  • 2.
    אצלנו לא היה אינטרנט ל 12 שעות (ל"ת)
    אהוד 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה דחפו להוט בחסות ההתקפה (ל"ת)
    משה 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור