השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית: "כמה מהנחות היסוד שלנו עלולות להיסדק"

בענקית ההשקעות האמריקאית GlobalX מעריכים שאם הורדת הריבית בארה"ב תידחה פעם נוספת הרי שכמה מהנחות היסוד, שעומדות מאחורי הראלי של התקופה האחרונה, יסדקו
ניצן כהן | 
null (צילום shutterstock)
האינפלציה בארה"ב הפתיעה כשהייתה גבוהה מהתחזיות המוקדמות וזה אומר שהמשקיעים קיבלו אישוש לנאומים האחרונים של בכירי הפדרל ריזרב שאמרו מעל לכל במה כי הפחתת הריבית תהיה מדודה והיא לא קרובה. באחת ירדו הסיכויים להורדת ריבית בחודש מרץ לאפס ובמקביל גם הסיכויים להורדה בחודש מאי פחתו.
באופן עקרוני הנחת העבודה הייתה שהפדרל ריזרב לא ימתין להיחלשות של הכלכלה אלא כשיראה שהאינפלציה נכנסת לשליטה, הוא יוריד את הריבית ויזריק זריקת מרץ לשווקים.
 
בענקית ההשקעות האמריקאית GlobalX כותבים כי אם האינפלציה תמשיך להיות גבוהה מהתחזיות בשווקים (בשונה מירידה בפועל של האינפלציה, נ"כ), הדבר עשוי להביא לדחייה בהפחתות הריבית, ובכך לסדוק את אחת ההנחות הבסיסיות מאחורי מגמת העלייה הנוכחית בשווקים.
"השוק עדיין לא נמצא במצב של "קניית-יתר", כפי שעולה ממדד העוצמה היחסית (RSI). כך למשל, מדד ה-RSI עבור ה-S&P500 עומד כעת על 65, כאשר רמה של 70 ומעלה מעידה על קניית-יתר. חצייה של רף 70 עשויה לתת את האות לתקופה של תיקון.
"בשבוע שעבר, מדד המחירים לצרכן היה גבוה מהמצופה ברמה החודשית, בעיקר בשל אינפלציה עיקשת בסעיפי הדיור ושירותי ליבה. סעיף הדיור עלה ב-0.6% ברמה החודשית, וב-6% ברמה השנתית. הפד מתמקד כעת בסעיפי הליבה העמוקה (supercore), שאינם כוללים את הדיור. כלומר, הפד מעוניין לראות ירידת מחירים לא רק במוצרים, אלא גם בשירותים, מאחר שלשיטתו הדבר יעיד על מגמה מבוססת יותר" הם כותבים.
"גם הירידה בנתוני המכירות הקמעונאיות, לצד הירידה בהיקף האשראי הצרכני, מלמדים כי הצרכן האמריקאי נוהג כעת בריסון עצמי ומקצה יותר מהכנסתו הפנויה כדי להחזיר הלוואות, וזאת על רקע הריבית הגבוהה במשק. גם בשוק העבודה ניתן לזהות סדקים, כפי שניתן לראות מהתגברות גלי הפיטורין. הדבר מחדד את האתגר של הפד - למצוא את האיזון העדין שבין ריסון האינפלציה לבין הימנעות מדחיקת המשק האמריקני למיתון" הם מסיימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה