דיגיטל וטק

מיקרוסופט מכריזה: עסקת הענק עם המתחרה הגדולה של OpenAI

מיקרוסופט ממשיכה להגדיל את הנתח שלה בשוק הבינה מלאכותית כשהיא מכריזה על שותפות חדשה עם הסטארט-אפ הצרפתי מיסטרל, המתחרה הגדולה ביותר של OpenAI. ארתור מנש מנכ"ל מיסטרל: "האמון של מיקרוסופט במודל שלנו הוא צעד קדימה במסע שלנו"
עידו מור | 
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
עבור רבים השקת ChatGPT של OpenAI, היה הרגע שבו ענקיות הטק הבינו את הפוטנציאל הטמון של שוק הבינה המלאכותית וכיוצא מכך החליטו להתחיל לפעול בו כשהבולטת שבהן היא מיקרוסופט. הנוכחות של החברה בשוק היא משמעותית ונראה שהיא גם שואפת להגדיל אותה. על רקע החקירה שמתנהלת נגדה בגין המעורבות ושיתוף הפעולה של עם OpenAI, החברה מכריזה על עסקה חדשה.
מיקרוסופט חתמה על עסקה עם סטארט-אפ הבינה המלאכותית הצרפתי מיסטרל (Mistral AI). העסקה נחשפה תחילה על ידי מיסטרל, אך זמן קצר לאחר מכן נשיא מיקרוסופט בראד סמית' אישר את הדברים. על פי פרסום של הפייננשל טיימס, במסגרת העסקה הוסכם על שותפות ארוכת טווח בין השתיים שבמהלכו החברה תסייע למיסטרל, להוציא את מוצריה לשוק. לפי שעה סכומי ההשקעה של נחשפו, אך לפי פרטים שמיקרוסופט מסרה, היא ביצעה השקעה קטנה במיסטרל, אך היא אינה מחזיקה בהון עצמי כלשהו בחברה.
 
כאמור זוהי לא הפעם הראשונה שמיקרוסופט משקיעה בסאטרט-אפ בינה מלאכותית כשב-2021 היא גם חתמה על שותפות ארוכת טווח דומה עם חברת OpenAI. במסגרת השותפות, עד כה מיקרוסופט השקיעה ב-OpenAI 13 מיליארד דולר, השקעה שנמצאת בבחינה על ידי הרשויות בארה"ב, האיחוד האירופי ובבריטניה.
האיום הגדול ביותר על OpenAI
הציבור הרחב לא מכיר את מיסטרל הצרפתית, אך החברה שהוקמה רק לפני עשרה חודשים עשתה היסטוריה כשהיא כבר הגיעה להערכת שווי של 2 מיליארד דולר. מיסטרל, בונה מודלי שפה גדולים (הטכנולוגיה שנמצאת בבסיס מוצרי בינה מלאכותית כמו צ'טבוטים). בשל קצב הצמיחה חסר התקדים וגיבוי משמעותי משחקנים משמעותיים מעמק הסיליקון, מיסטרל הפכה לאיום משמעותי על  OpenAI, יצרנית ChatGPT ששוויה מוערך ב-86 מיליארד דולר. 
ארתור מנש, מייסד שותף ומנכ"ל מיסטרל, התייחס לשותפות החדשה עם מיקרוסופט ואמר כי: "האמון של מיקרוסופט במודל שלנו הוא צעד קדימה במסע שלנו להפוך את הבינה המלאכותית למוצר נגיש לכולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה