דיגיטל וטק

אפל מתרסקת: מניית החברה ירדה ב-13%, האם זו רק ההתחלה?

אחרי שנה מדהימה בה מניית אפל זינקה ב-48%, נראה כי השנה תמונת המצב השתנתה. מתחילת השנה, ענקית הטכנולוגיה איבדה 13% משווי המנייה שלה מה שהוביל את בכירי החברה למכור מניות בשווי של 70 מיליון דולר. האם אפל נכנסה לצרות? כל הפרטים
מערכת ice | 
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN, Apple)
מתחילת השנה, ענקית הטכנולוגיה איבדה 13% משווי המנייה שלה. כעת, לצד הירידות, דיווח חדש חושף שמנכ"ל החברה טים קוק וארבעה בכירים נוספים מהחברה מכרו השבוע במחיר נמוך מניות של החברה בסך של כ-70 מיליון דולר.
בתאריך ה-1 באפריל רכש מנכ"ל החברה טים קוק, 196,410 מניות של החברה ויום לאחר מכן, הוא מחר את אותה כמות של מניות תמורת 33.3 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 169.3 למניה, לעומת מחיר של 192 דולר בסוף 2023 - ירידה של 12%.  קוק הוא לא היחיד, בנוסף אליו מכרו מניות של אפל גם סמנכ"ל התפעול ג'ף ויליאמס, סמנכ"ל הכספים לוקה מאסטרי, היועצת הכללית קתרין אדמס, ודירדרה אובריין, סגנית נשיא בכירה לקמעונאות. 
 
במהלך השנה שעברה, מניית אפל חוותה נסיקה של 48% ועד מהרה היא נכנסה ביחד עם עוד שבע חברות נוספות שהובילו את השוק לרשימת "שבע המופלאות". למרות ההצלחה בשנה החולפת השיא הגיעה מהלך חודש ינואר, בסמוך להשקת משקפי המציאות המדומה שלה, ה-Vision Pro VR. 
מאז, המנייה נמצאת בירידה מתמדת ויש לכך כמה סיבות. ראשית, ההליכים המשפטים אשר משרד המשפטים האמריקאי פתח נגדה. כמו כן, למרות הפרסומים על הכוונות לשלב טכנולוגית בינה מלאכותית במוצריה, נכון לעכשיו, אפל ממשיכה להפסיד במרוץ הבינה המלאכותית בזמן שהמתחרות הגדולות שלה עושות חיל בנושא. בנוסף, בחודש פברואר האחרון, פרסומים ברחבי הרשת שאפל נטשה את פרויקט הרכב האוטונומי שלה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה