דיגיטל וטק

יש לכם סמארטפון מהמותג הזה? כך סיכנו אתכם ולא ידעתם

חברת אבטחה חשפה 20 חולשות אבטחה בטלפונים של שיאומי. החולשות, על פי החוקרים, התגלו באפליקציות שונות וברחבי מערכת ההפעלה עצמה, ומציבות סיכון למשתמשים. ואיך הגיבו בחברה?
מערכת ice |  3
סמארטפון שיאומי (צילום unsplash)
חברת האבטחה Oversecured, המתמחה באבטחת יישומים לסמארטפונים, פרסמה השבוע פוסט ארוך בבלוג שלה לגבי 20 חולשות אבטחה שונות שנמצאו בטלפונים של שיאומי. החולשות, על פי החוקרים, התגלו באפליקציות שונות וברחבי מערכת ההפעלה עצמה, ומציבות סיכון למשתמשים.
בעיות האבטחה שאותרו בסוף אפריל, כללו פעולות שרירותיות, שירותים עם הרשאות ניהול ללא צידוק סביר, אפשרות לגניבת קבצים באמצעות הרשאות ניהול וחשיפה של מידע כמו מספרי טלפון, הגדרות ופרטי חשבון שיאומי, לצד חולשות נוספות. החולשות הובאו לידיעת שיאומי, והחברה, כך לפי הפרסום, תיקנה אותן.
 
חלק מהחולשות שזוהו כללו: בתת-מערכת האבטחה, פניה למשתמש לאשר הרשאות ללא הסבר על הסכנות, והרשאות מוגברות לאפליקציות מבית שיאומי שהוגדרו כ"אפליקציות מערכת", המאפשרות גישה לפורצים להשתלט על הטלפון. יישומון ההגדרות של הטלפון איפשר לקשור שירותים כמו רשת אלחוטית או בלוטות' לאפליקציות, כפתח לתקיפה אפשרית, וחשף מידע על התקני בלוטות', רשתות אלחוטיות מחוברות, אנשי קשר לחירום ופרטי חשבון שיאומי. אפליקציית הבלוטות' של מערכת ההפעלה עשויה לחשוף מידע ולאפשר לתוקף לגנוב קבצים דרכה.
רשימת חולשות האבטחה הארוכה שנמצאה מעוררת דאגה, שכן על פניו אלה חולשות שהיו אמורות להיות מאותרות עוד בשלבי הפיתוח. אם אתם בעלי טלפון שיאומי וקיבלתם ממנו בימים האחרונים עדכון אבטחה למערכת ההפעלה - מומלץ להתקינו ללא דיחוי.
דובר שיאומי ענה ל-The Register בתגובה: "הגנה על ביטחון המידע והפרטיות של המשתמשים שלנו היא בעדיפות עליונה. שיאומי תיקנה את כל החולשות שדווחו לה על ידי צוות Oversecured, והבטיחה שאף משתמש לא חשוף לסיכון בגללן. אנחנו תמיד ממליצים למשתמשים לעדכן את המכשירים שלהם לגירסה האחרונה של התוכנה, הכוללת עדכוני אבטחה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שיו איזה פחד
    פייזר דוט קום 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב תביאו חיסול
    סגור
  • 2.
    זה תימני (ל"ת)
    שיאומי 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הזוי שאפליקציית אבטחה תציג פרסומות
    עמית 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וביניהן ההתראה "יש לך 99 וירוסים" כפרסומת לאנטי-וירוס.
    סגור