דיגיטל וטק

פייסבוק בוחנת קבוצות למנויים בלבד בתשלום חודשי

כדי לשמור על איכות הקבוצות ולתמרץ את האדמינים, פייסבוק בוחנת מודל של תשלום בקבוצות מסוימות, עד 30 דולר לחודש. ומה הרשת החברתית תרוויח מכך?
מור מריג' | 
יש קבוצות פייסבוק מדהימות שמספקות לחברים בהן תוכן ערכי ומועיל על בסיס קבוע, מה שגורם למשתמשים לחזור ולבדוק אותן מדי יום, לעיתים אף כמה פעמים ביום. וזה לא קורה מעצמו. מאחורי כל קבוצה מצליחה עומד מנהל שנותן מעצמו ועובד קשה כדי לשמור על הקבוצה פעילה ועניינית. עכשיו נראה שהרשת החברתית בונה תכנית שתתגמל את המנהלים על המאמץ והזמן שהם משקיעים בפיתוח ותפעול הקהילה.
איך זה הולך לעבוד? חברי הקבוצה ישלמו דמי חברות למנהל הקבוצה תמורת תוכן ייחודי שיהיה זמין למשלמים בלבד. על הפיצ'ר החדש כתבה פייסבוק בבלוג שלה: "אנחנו יודעים שמנהלי קבוצות משקיעים הרבה זמן ואנרגיה בתפעול הקבוצה. חלק מהם פנו אלינו ואמרו לנו שהם היו רוצים כלים שיעזרו להם להמשיך ולהשקיע בקהילה או כלים שיאפשרו להם להציע יותר לחברים בה. החלטנו לצאת בפיילוט על מספר מצומצם של קבוצות ואנחנו בוחנים שם תכנית מנויים במטרה לתמוך באדמינים. זה עוד חלק מהוויז'ן הכולל שלנו לתמוך ביוצרים ובאנשים שהופכים את פייסבוק למקום שכיף להיות בו".
בכמה כסף מדובר? מנהלי קבוצות הצהירו שמבחינתם לא מדובר ב"עשיית כסף" כמו שפשוט הם היו רוצים עוד אפשרויות ותקציבים כדי להשקיע בקהילה. באחת הקבוצות שהפיילוט רץ בהן, התשלום החודשי עומד על 15 דולר ובתמורה המשתמשים מקבלים גישה למדריכים, שידורים חיים, צ'קליסטים ייחודים ועוד כל מיני פיצ'רים ותכנים בלעדיים. באופן כללי, נראה שמנהלים יוכלו לגבות סכום שנע בין 4.99 ל-29.99 דולרים בחודש עבור גישה מלאה לתכני הקבוצה. בשלב התחלתי, פייסבוק תעמוד מהצד ולא תיקח לעצמה חלק מהרווחים. זה כמובן צפוי להשתנות בהמשך, בהנחה והניסוי יהפוך למציאות קיימת.
איך מגיבים לזה המשתמשים? עוד מוקדם לדעת. "אנחנו כרגע מתמקדים בעיקר בלמידה. אנחנו רוצים לבחון את השטח ולהבין היטב איך משתמשי הקבוצה מרגישים לגבי הרעיון הזה. כמובן שנמשיך להשתפר ולשפר את החוויה כדי לעזור למנהלים להציע יותר וכדי לעודד אותם להשקיע בקהילה".
בסופו של דבר, הרעיון הזה יקום או ייפול על כדאיות ותועלת. על המנהלים מוטלת כעת החובה להבין היטב איזה תוכן יעניין את חברי הקבוצה ומה הם ימצאו כערכי. פייסבוק מבחינתה מעבירה את האחריות למנהלי הקבוצות "יש להם את הרעיונות שלהם. אנחנו רק רוצים לראות איך ולאן זה יתפתח".
נמשיך לעקוב. יהיה מעניין.
מור מריג' היא מנהלת התוכן באתר אנגורה מדיה שיווק דיגיטלי 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה