דיגיטל וטק

כך עושים זאת: הסושיאל התל אביבי שהטריף את הרשת

דקה לפני 2019, אנשי הסושיאל בלשכת דובר עיריית ת"א הסתלבטו על הקולגות מהבירה: "עיריית ירושלים, ערה?". צה"ל, זק"א ועשרות רשויות רכבו על הגל. אז הנה מי שחתום על המהלך המבריק, ואלה שהגיבו לו
אלכסנדר כץ |  7
הפוסט חורך הרשתות של של עיריית תל אביב (צילום מסך)
פעילות סושיאל של עיריית תל אביב-יפו לכבוד הסילבסטר, הצליחה לשרוף את הרשת מאז שעות הלילה, ורשמה נתוני חשיפה מטורפים בתוך פחות מ-13 שעות. דקה לחצות, העלה צוות הסושיאל של העירייה פוסט משעשע שהופנה לחברים מירושלים: "עיריית ירושלים, ערה?", לגלגו בחיוך התל אביבים, רגע לפני כניסתה של השנה החדשה.
בעקבות הפוסט הזה, נוצר שרשור ארוך ומשעשע במיוחד שכולל תגובות מעשרות רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, גופי ציבור, חברות מסחריות ועוד. למעשה הפוסט הפך ל"ספירת מלאי" – כשכל גוף הרגיש שהוא חייב להיות בו. אז הגיבו אנשי עיריית ירושלים? "מה קרה? קצת קר אז נזכרת בי?".
  
אנשי הדיגיטל של מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב, שסובל מעונה רעה ביורוליג, כתבו: "עזבו סילבסטר, התפנה לנו שבוע שלם בפברואר ויש לנו בית ריק". במועדון הכדורגל של מכבי חיפה כתבו: "ישנו כמה שנים, היה משהו מעניין?".


והנה תגובת עיריית ירושלים
בסושיאל של עיריית שדרות הוסיפו: "מה כבר 2019? אנחנו רק עכשיו יצאנו מהממ"ד". אנשי טלגראס הפטירו: "חבורה של סאחים". משרד התיירות כתב: "עיריית תל אביב ועיריית ירושלים, ברור שתהיו ערות, הבאנו לכם את כל התיירים השנה". אנשי חברת לבנת פורן, ניגנו על הסלוגן המוכר של החברה: "אז מה, חגגתן? שתיתן מקוות שלא חליתן או נפצעתן". ואילו הסושיאל של גלובס דגל באחוות העיתונים הכלכליים: "אנחנו התעוררנו אחרי לילה סוער עם כלכליסט, אבל מה שקורה ברישון נשאר ברישון".
3 התגובות החזקות כנראה היו של חברת MyHeritage שמתמחה בבדיקת אילנות יוחסין, שכתבה: "עיריית ירושלים ועיריית תל-אביב-יפו, לא לריב, אתן מאותה המשפחה ואנחנו יכולים להוכיח את זה", חברת זוגלובק בכלל התפרעה: "שוב פעם נרדמנו מוקדם עם הנקניק ביד", וארגון זק"א שהרג: "הגענו אחרונים, כרגיל. אם צריך לאסוף מישהו – דברו איתנו".  


זק"א הרגו אותנו
עוד במגיבים: צה"ל משרד האנרגיה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ביטוח 9 מיליון, ערוץ הספורט, עיריית יבנה, דוריטוס, אלבר ועוד ועוד.
הפוסט הזה הפך לטירוף ברשת: נכון לשעה 12:50, רשם 23 אלף לייקים, 16 אלף (!!!) תגובות וכמעט 5,000 שיוכים. בסך הכל נחשף ל-612 אלף בעלי חשבונות בפייסבוק, ומעורבות של כ-310 אלף גולשים. מחלקת הדיגיטל של עיריית תל אביב (שכוללת את הסושיאל), פועלת בלשכת דובר עיריית תל אביב. יחד עם סגנית הדובר ליבי טישלר, עובדים בסושיאל שלושה: מיכאל לכיש, עדי אזולאי ורועי כהן, שחתום על ההברקה. לאייס מספר כהן איך נולד הרעיון לפוסט הזה: "עשינו אתמול ישיבה מה אפשר לעשות לקראת הסילבסטר, והחלטנו ללכת על הפוסט הזה שפונה לעיריית ירושלים, ולהעלות אותו ממש לפני חצות".
לפני קצת יותר משנה, יצאו במהלך טיזרי במסגרתו טענו כי עמוד הפייסבוק של העירייה ייסגר לתגובות. המהלך נועד בפועל לקדם את חודש הדמוקרטיה, והצליח להפיל לא מעט גופי תקשורת, בין היתר גם אותנו באייס.
  
לפני מספר חודשים יזם צוות הסושיאל של העירייה מהלך שהפך גם הוא לוויראלי, כשהמציאו ילד וירטואלי בשם "הראל" הלומד בכיתה ד', שהשתלט על עמוד הפייסבוק של העירייה, והעלה פוסטים והגיב לגולשים. מדובר היה בקמפיין שנועד לקידום פעילויות הקיץ לילדים של העירייה. אותה פעילות עם הילד הראל "שעשה פיגוע ויראלי", לדברי כהן, נתנה דרור לפעילות הדיגיטלית הנוכחית.
כהן בן ה-27, עובד בסושיאל של העירייה כשנה וחצי, לאחר שהגיע ממשרד הפרסום אדלר חומסקי. הוא מספר כי בתחילה הפוסט הנוכחי לא תפס יותר מדי: "אמרתי לעצמי שאחכה שזה יגיע ל-200 ליייקים, ואלך לישון. בהתחלה התבאסתי על בלייזר, ראיתי שהם הגיבו ואז הם מחקו. הם היו מראשוני המגיבים – ואני לא יודע למה נמחקה התגובה. הלכתי לישון וכשהתעוררתי – ראיתי שזה הולך מעולה".
מרים סלע, מנהלת הסושיאל של עיריית ירושלים, מתארת את השתלשלות העניינים מבחינתם: "סביב 00:30 קבוצת הוואטסאפ של הצוות שלי בדוברות התחילה לעבוד - כדובר העירייה אביתר אלעד העביר צילום מסך של התיוג של עיריית תל אביב. הבנו מאד מהר שאם אנחנו כבר בבית, אז אנחנו צריכים למנף את זה". לדבריה, "בהתחלה ראינו שהגיבו שם עיריית באר שבע ועיריית הרצליה, והפוסט עדיין לא עף. ברגע ששמנו את התגובה שלנו והתייחסנו לתיוג של עיריית תל אביב, כבר אי אפשר היה לעצור את זה".
לדברי סלע, "שיח כזה בפוסט מזין את עצמו - אנשים מבינים את סוד ההצלחה שטמון בפוסט שכזה, וזה נהיה ויראלי מאד מהר. כמובן שלא עזבנו את השיח שנוצר, אלא נשארנו שם לפחות עוד שעתיים וחצי והגבנו לאנשים ולמותגים אחרים שהתייחסו, ולמעשה ניהלנו את השיח הזה כשתל אביב כבר ישנה. תשמע, פוסט כזה הופך לדעתי לכל כך ויראלי כי אנשים לא מצפים שגופים כמו עיריות, ובטח לא עיריית ירושלים, ידברו אליהם כמו אנשים רגילים שערים בסילבסטר ב-12 בלילה, ולא הלכו למסיבה".

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    התגובה הכי חונקת
    עדי 01/2019/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התגובה העי חונקת לפוסט הנל שייכת לטעמי לדורקס: עיריית תל אביב ועיריית ירושלים- תזהרו שלא תצא לכם פתח תקווה.
    סגור
  • 6.
    רעיון מבריק, יח"צנות מעולה
    אור 01/2019/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד
    סגור
  • 5.
    תרבות הכלום ושום דבר
    דן 01/2019/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה כיף לא להיות חלק מהרשתות החברתיות
    סגור
  • 4.
    פוקס מופלא (ל"ת)
    זאת האמת 01/2019/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    מאיה זיו סילבר עשתה את זה ראשונה עם חינוכית
    א. 01/2019/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הקרדיט כולו שלה.
    סגור
  • 2.
    נראה שהבצל הזה
    שאלוט 01/2019/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכה שורשים [YEAH!.jpg]
    סגור
  • 1.
    מי נותן לג'ינג'ים לנהל סושיאל?! בושה! (ל"ת)
    מי זה הילדון הזה? 01/2019/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור