דיגיטל וטק

בבריטניה טוענים שנטפליקס מתחמקת מתשלום מס

נטפליקס מואשמת בהזרמת רווחיה מחוץ לארה"ב למקלטי מס: בממלכה המאוחדת מעריכים כי העבירה כ-330 מיליון ליש"ט להולנד, בה שיעור המס נמוך יותר  
רועי בהריר-פרל | 
משרדי נטפליקס (צילום Istock)
על פי הערכות של ארגון המס הבריטי TaxWatch, "נטפליקס" העבירה רווחיה העצומים מפעילותה באירופה דרך הולנד, בה שיעורי המס קטנים יותר. כך, לטענת הארגון, נטפליקס "גוזלת" מהממלכה כספים רבים.
על פי הערכות הארגון, במהלך 2018, נטפליקס העבירה רווחים בסדר גודל של 250-330 מיליון ליש"ט מפעילותיה מחוץ לארצות הברית (כולל פעילותה בממלכה המאוחדת), למקומות בעלי שיעורי מס נמוכים יותר. זאת, אף שנטפליקס מקבלת באנגליה הקלות נדיבות על הפקות כמו "הכתר", אשר סייעו להפחית את עלות ההפקה.
לנטפליקס יש יותר מ-10 מיליון מנויים בבריטניה, אשר משלמים לחברה כ-860 מיליון ליש"ט בשנה. ואולם, בסוף 2018 הכריזה נטפליקס על הכנסות של 48 מיליון ליש"ט ורווחים של 2.3 מיליון ליש"ט בלבד. הסיבה לכך, לדברי הארגון, היא שמאות מיליוני הליש"ט שמגיעים אליה מהמנויים בבריטניה מוזרמים למטה האירופי של החברה בהולנד.
בנוסף לכך, הארגון הבריטי גילה כי נטפליקס, המחזיקה בשווי שוק של 150 מיליארד דולר, תבעה מהממשלה הבריטית הקלות מס בשיעור של 924 אלף ליש"ט. זאת, כחלק מתמריץ ממשלתי שמטרתו להקנות לאנגליה יתרון תחרותי על פני מדינות אחרות, וכאמצעי למשוך למדינה הפקות, כך נכתב בדו"ח של TaxWatch.
הסיבה לבקשת הקלות המס הן שסדרות שהופקו בבריטניה בעלות של יותר ממיליון ליש"ט לפרק, כמו למשל "הכתר", זכאיות להטבות מס. יש לציין כי עבור הפקה שכזו, נטפליקס מעסיקה צוות של יותר מ-200 עובדים והשקיעה 500 מיליון דולר בהפקתם של יותר מ-50 תוכניות טלוויזיה וסרטים בבריטניה רק בשנה שעברה.
האם מדובר במגמת הגברת המיסוי על חברות ענק מארה"ב הפועלות באירופה? האשמות אלה עולות לאחר שבספטמבר האחרון אמזון דיווחה על זיכוי מס בשווי 241 מיליון יורו עבור 2018 - חרף מאמצי האיחוד האירופי להעלות את תעריפי המס שמשלמת החברה על פעילותה באירופה. במקביל, מיסוי ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות כמו גוגל ופייסבוק נמצא על  הכוונת של  צרפת, וצפוי להיכנס לתוקף בשבועות הקרובים.  
בתגובה לחשיפה ולהאשמות של TaxWatch, אמר דובר נטפליקס ל"גארדיאן": "נטפליקס תמיד שילמה את המיסים על פי חוקי המדינות שבהם היא פועלת". המשך, מן הסתם, יבוא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה