דיגיטל וטק

סיגנל מתעשרת, מתרחבת ומתחילה לאיים גם על וואטסאפ

אפליקציית המסרים המוצפנים, שהוקמה על ידי אחד ממייסדי וואטסאפ, צוברת הורדות בקצב מסחרר ומרחיבה את צוות העובדים שלה. הסיבה: מודעות גוברת של המשתמשים בכל הנוגע לצורך בשמירה על פרטיות  
רועי בהריר-פרל |  1
signal (צילום freepik)
קץ שלטון היחיד של וואטסאפ (שבבעלות פייסבוק) בשוק אפליקציות העברת המסרים - ובכלל, במצעדי ההורדות של פליי-סטור ואפ-סטור - עדיין לא נראה באופק, אבל דברים בכל זאת מתחילים לזוז מתחת לפני השטח: הפופולאריות של טלגרם, למשל, הולכת וגוברת מרבעון לרבעון, כשהאחרונה הולכת וממצבת את עצמה כפלטפורמה לגיטימית נוספת של כלי תקשורת חדשותיים וכן כאכסנייה תוססת עבור השוק השחור, לסוגיו. אמנם טלגרם עדיין רחוקה מאוד מהמספרים של וואטסאפ, אבל זינוקה בהחלט מעורר חשש במסדרונות פייסבוק.
 
כעת, בכל אופן, מנסה להצטרף לתחרות הכמעט בלתי אפשרית הזאת גם אפליקציית העברת המסרים המאובטחת-בקפידה סינגל, שהושקה בפברואר 2018 על ידי מוקסי מרלינספייק ואחד ממייסדי וואטסאפ, בריאן אקטון.
 
עד כה השירות עניין בעיקר גופים ממודרים שהשתמשו בה כדי להעברת מסרים באופן מוצפן. השירות מובחן בכך שאינו שומר מידע אודות שיחות בין משתמשים (למשל, זמן שליחת ההודעה ומי שלח אותה). מומחי אבטחה טוענים שמדובר בשירות העברת המסרים הבטוח בעולם. בקרב הציבור הרחב, הוא גם ידוע מאוד בהיותו המהיר בעולם.
 
כל זה, כמובן, לא מספיק כדי להציב אתגר של ממש לוואטסאפ, אולם 50 מיליון דולרים שאקטון הזרים לה לאחרונה, כמו גם הגדלה של מצבת העובדים שלה מ-3 ל-20, בהחלט רומזים על כוונותיה ארוכות הטווח של האפליקציה. בנוסף, השירות השיק בשבועות האחרונים אפשרות להעלות סטיקרים בעילום שם ואפשרות ליצור קבוצות - שני פיצ'רים שלא היו בו קודם עקב היעדר פתרונות אבטחה שעונים לקריטריונים המחמירים של מייסדיה (ונמצאו לבסוף).
 
למעשה, עוד לפני השקת הפיצ'רים הללו ברמה הגלובלית, סיגנל סומנה על ידי רבים כמתחרה פוטנציאלית של וואטסאפ: בפליי-סטור של אנדרואיד יש לה בין 10 ל-100 מיליון הורדות ולנוכח הצהרתו של מרלינספייק על כך ש-40 אחוז מההורדות מגיעות מ-ios (כלומר, מאפ-סטור של אפל), אין ספק שהמספרים הכוללים מדברים בעד עצמם - גם אם עדיין לא ניתן להשוותם לאלה של וואטסאפ ואפילו לאלה של טלגרם.
 
בימים אלה מנסים בסיגנל להתגבר על כמה בעיות טכניות וטכנולוגיות שנוגעות לשיפור רמת האבטחה באפליקציה ולעבוד על שדרוגים ופיצ'רים נוספים, שיקרצו ליותר ויותר קהלים.
 
המטרה הסופית של החברה היא "להפוך את התקשורת הפרטית והמוצפנת לנגישה ולקלה לשימוש ככל האפשר". ובמציאות שבה אנשים מתחילים להבין עד כמה הפרטיות שלהם חשופה, סביר להניח שיהיו לזה עם הזמן עוד ועוד קונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות
    יוני 02/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שרוצה מאובטח עם אינספור אפשרויות משתמש בטלגרם אם אפליקציה כלשהי תעקוף את וואטסאפ זו תהיה טלגרם
    סגור