דיגיטל וטק

זיכרון בסלון מקוון: הפתרונות הטכנולוגיים לאירועי יום השואה

אינטל תעביר לעובדים סדנאות בזום בשיתוף בית לוחמי הגטאות, Ness עם הרצאה מקוונות של רוני קובן לעובדי החברה ובני משפחותיהם: איך מתמודדות חברות הטכנולוגיה עם אירועי יום השואה נוכח המצב? 
מערכת אייס | 
יוזמות חברות הטכנולוגיה לאירועי יום השואה (צילום pexels)
השנה, לאור נגיף הקורונה, הטקסים המסורתיים יעברו שינוי ובעיקר התאמה למצב. על כן, מספר חברות טכנולוגיה במשק יצרו יוזמות ייחודית בכדי לחבר את כולם יחד לזיכרון מרחוק, כמו גם פעילות למען ניצולי השואה.
אינטל: הקראת קטעי זיכרון וסדנאות זיכרון בסלון בזום
בחברת אינטל שלה כ-12,000 עובדים בישראל, מתקיימים בכל שנה טקסי יום השואה בהשתתפות מאות עובדים. השנה, לאור הריחוק, עובדי הפאב של אינטל (מפעל הייצור של אינטל בקרית גת) הצטלמו כל אחד בביתו מקריאים קטעים או שרים שירים כמו בטקסים שנערכים בכל שנה, ואלו נערכו לסרט אחד שישלח לעובדים בבוקר יום השואה.
בנוסף, סדנת זיכרון בסלון תתקיים בשיתוף פעולה עם בית לוחמי הגטאות, שמנחים מטעמם יעבירו לעובדים סדנאות מקוונות ב-ZOOM. ולטובת המשפחות והילדים הוכנה ערכת פעילות ביתית להורדה. 
אפלייד מטיריאלס: עובדי החברה ישתתפו בעדות וירטואלית
בחברת ההייטק אפלייד מטיריאלס, המעסיקה כ- 1600 עובדים בישראל, רובם במרכז הפיתוח והייצור של החברה ברחובות, ישתתפו בהרצאה וירטואלית של מריאן מילר, שנולדה בשנת 1942 בבודפשט ותשתף בסיפור חייה וקורת משפחתה בזמן השואה. מריאן היא אימו של השחקן אדיר מילר, שכידוע כיכב בסרט פעם הייתי בבימויו של תסריטו  נכתב בהשראת הספר "בשבילה גיבורים עפים", ועסק במערכת היחסים המיוחדת הנרקמת בין נער לבין שדכן ניצול שואה בחיפה של שנות ה- 60.
בנוסף יחלקו בשיתוף פעולה עם סניף עמך בעיר ועמותת זיכרון בסלון, זר פרחים לכל אחד הניצולים הפעילים בסניף המקומי. הניצולים הוזמנו ליצור קשר עם נציגה של אפלייד מטיריאלס לקבלת פריטים שינעימו את זמנם על פי בחירתם האישית למשל ספרים, תשבצים, חומרי יצירה לפיסול, ציור ועוד.
NESS: הרצאות מקוונות הפתוחות גם לעובדי החברה
לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, החליטו בחברת NESS, המעסיקה למעלה מ-3,000 עובדים ועובדות במאות אתרי פעילות בישראל, לקיים הרצאה מקוונת ליום השואה. העברת הידע תוך שימוש באמצעי תקשורת מרחוק לא זרה לחברה, כארגון שבמהותו אינו יושב פיזית במקום אחד. ההיענות להרצאות מקוונות גדולה מאוד ואף מקלה ומסייעת ליותר עובדים ועובדות להשתתף ולקבל את הידע המועבר. מדי שנה מעבירה החברה תכנים הנוגעים ליום השואה והשנה, לראשונה, תאפשר החברה גם להורים או בני משפחה אחרים של העובדים לקחת חלק בתכנים ולצפות בהרצאה המקוונת. 
את ההרצאה יעביר העיתונאי והבמאי רוני קובן והוא יתמקד בסיפורו של סגדי צ'ונאד, מראשי המפלגה האנטישמית בהונגריה, שגילה שהוא יהודי. קובן התלווה לצ'ונאד ויספר על התהליך המרתק שעבר.
מגדל ביטוח: זיכרון בסלון מקוון
בחברת מגדל ביטוח יקיימו גם השנה פעילות "זיכרון בסלון" אשר תוסב מהרצאה פיזית בנוכחות אלפי עובדי החברה להרצאה מקוונת. החברה תארח את עמי סנדלר, נכדה של  איידה לוינסון, מורה ומחנך במערכת החינוך מזה כשלושים וחמש שנים. ההרצאה מתבססת על ספר שכתב בשם "בלידתו ציווה לנו חיים", ספר עלילתי המספר את קורותיה של משפחה בשואה. 
לדברי מיקי שהם, מנהלת הרווחה בחברת מגדל, "אנו מקיימים פעילות זיכרון בסלון מזה 3 שנים ומארחים מדי שנה אנשי עדות במטרה להמשיך ולהנציח את השואה ולהנגיש את הנושא לעובדים. האתגר השנה היה להמשיך את הפעילות למרות המצב והריחוק ממשרדי החברה ואנחנו שמחים שמצאנו פתרון יעיל שמאפשר לנו לקחת חלק ביוזמה החשובה".
כיל: דיונים בחיק המשפחה וסרטון הוקרה
בכיל, המעסיקה כ-11,000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-5,000 בישראל, מזמינים את עובדי החברה יחד עם בני המשפחה, לציין את יום השואה במסגרת הביתית. ברוח זו, מציעים לעובדים מגוון פעילויות בסלון המשפחתי, לצד מערך הכולל קטעי עדות והצעות לפעילות ולדיון. זאת, לצד הזמנה להצטרף לאירועי 'זיכרון בסלון' הווירטואליים שיתקיימו השנה.
בחברה מקדמים גם פרויקט המזמין את העובדים להצטלם לצד בני המשפחה, עם שלט 'זוכרים מקרוב מחבקים מרחוק', ובחברה יערכו את התמונות לסרטון של כל עובדי כיל כהוקרה לניצולי השואה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה