דיגיטל וטק

פייסבוק רוצה מה שיש לזום: משיקה את Messenger Rooms

ברוח השעה, פייסבוק הוציאה תוסף לשיחות וידאו המאפשר שיחות ועידה עם כמות משתתפים של עד 50 איש ללא הגבלת זמן. איזה מענה מספקת החברה לחולשה של זום - נושא האבטחה?    
מערכת אייס | 
Messenger Rooms (צילום freepik, מתוך אתר theverge)
משבר הקורונה העלה את עליית קרנן והדגיש את נחיצותן של אפליקציות שיחות וידאו. כעת פייסבוק לוקחת חלק בחגיגה: בסוף השבוע האחרון הודיעה על השקת עדכונים למסנג'ר שלה, בהם Messenger Rooms, תוסף לשיחות הוידאו המאפשר הרחבת כמות המשתתפים ל-50 איש. זאת לעומת 8 משתמשים שניתן היה לשוחח עמם לפני כן במסגרת שיחה אחת. 
מארחי שיחות וידאו באפליקציה יוכלו ליצור חדרים פרטיים, לחסום משתמשים לא רצויים, לשלוח הזמנות למשתתפים שאין ברשותם חשבונות פייסבוק ולהשתמש בפילטרים של מציאות רבודה על מנת לשנות הרקעים שמאחוריהם בשיחה. 
מי שינסה להפעיל את התוסף בישראל יצטרך להתאזר בסבלנות, שכן אפשרות זו עדיין לא זמינה בארץ. בשונה מהאפליקציה הפופולרית ביותר במשבר הנוכחי, ZOOM, המגבילה את שיחות לפרק זמן של 40 דקות בלבד, בתוסף החדש של מסנג'ר רומז, לא תוגבל השיחה בזמן. 
ברשת החברתית מודעים לתופעת ה"זומבומינג" שמתרחשת באפליקציה המתחרה, במסגרתה משתמשים בלתי רצויים חודרים לשיחה ומעלים תכנים פורנוגרפיים או מטרידים כלפי המשתמשים. אף שבשלב זה אין הצפנת קצה לקצה בשיחות וידאו במסנג'ר רומז, לדברי מפתח המוצר הראשי, נמצא בראש סדר העדיפויות, והלינקים להצטרפות מוצפנים באופן שמקשה על האקרים לחדור לשיחה. יחד עם זאת המשמעות היא שלפייסבוק יש אפשרות תיאורטית להאזין או לצפות בשיחות אלה, אך הרשת החברתית הדגישה כי לא תעשה זאת. 
יחד עם זאת, במסגרת מדיניות הפרטיות הכללית של החברה היא אוספת מידע על אודות סוג המכשיר ממנו המשתמשים מתחברים, הדפדפן שבשימוש ופרטים טכניים נוספים, כאשר חלק מהמידע גם ישותף עם גורמי צד שלישי, כמו גם מידע על משתמשים שאין להם חשבונות בפלטפורמה של צוקרברג.    
גם אפליקציה אחרת מבית פייסבוק מרחיבה את יכולות הווידאו שלה: וואטסאפ מגדילה את המספר המשתמשים בשיחה אחת ל- 8 חברים לעומת 4 משתמשים במקביל עד כה. החברה מוסיפה אפשרות בשם Dating, שתאפשר לתזמן מראש שיחות עם משתתפים בדומה למתחרה המובילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה