דיגיטל וטק

אדם נוימן נגד סופטבנק: מייסד WeWork תובע 3 מיליארד דולר

חברת ההשקעות משכה בחודש מרץ את הצעתה לרכוש מניות של חברת החלל השיתופי בסכום זה - מתוכו כמיליארד דולר היה אמור לקבל נוימן עצמו. סופטבנק טוענת כי ההסכם לא מחייב וכי פעלה לטובת בעלי המניות שלה
איתי פת-יה | 
אדם נוימן, SoftBank (צילום מתוך טוויטר CNBC, ויקיפדיה)
אדם נוימן לוקח את סופטבנק לבית המשפט. מייסד WeWork הגיש אתמול (ב') לבית המשפט  בדלוואר כתב תביעה כנגד חברת ההשקעות היפנית בסכום של 3 מיליארד דולר, בטענה של הפרת ההסכם שחתמה להצלת חברת החלל השיתופי.
צעד זה של נוימן מגיע אחרי שבסופטבנק היפנית הודיעו בחודש מרץ האחרון כי לא ירכשו מניות WeWork בסכום זה, 3 מיליארד דולר, מידי נוימן ובעלי מניות אחרים. עוד קודם לתביעה שהגיש נוימן מטעמו, בחודש שעבר הוגשה מטעם WeWork תביעה נפרדת נגד סופטבנק באותו עניין, ועוד אחת מטעמם של שני דירקטורים בה. ההצעה במקור, נועדה לחלץ את החברה שנקלעה לסחרור אחרי צניחה בשווייה, שהביאה באוקטובר לגניזת הנפקה ראשונית שלה לציבור.
סופטבנק תולה את הלגיטימציה למשיכת הצעתה בנאמנותה כלפי בעלי המניות שלה עצמה, וחקירה שפתחו נגד WeWork במשרד המשפטים והרשות לניירות ערך בארצות הברית. כמו כן טוענים נציגיה של החברה כי על פי ההסכם, לא הייתה מחויבת להשלים את העסקה מול WeWork, ומציגים את נוימן כמי שנלחם על העסקה משום שבמידה והייתה יוצאת לפועל היה הנהנה העיקרי ממנה, ומשלשל לכיסו כמיליארד דולר.
קראו עוד ב-ice
מנגד, לפי נוימן במרכז השיקולים סופטבנק לסגת מההסכם עמדה הירידה בשווי השוק שלה. עוד הוא מאשים כי מידע אודות פעילות החברה שכללה חברת ההשקעות בשיקוליה היה שגוי. כמו כן טוען נוימן כי משקיעיה של סופטבנק הפעילו לחצים להקטנת ההשקעה בחברות שאינן רווחיות, כמו WeWork.
הרקע להדרדרות המהירה של WeWork היה התשקיף שפרסמה לקראת ההנפקה המתוכננת, שגילה מודל כלכלי מוטל בספק. זמן לא רב לאחר מכן פורסמו עדויות על התנהלות בעייתית של המייסד נוימן, שבאחת מנסיעותיו החביא מריחואנה בתוך קופסת קורנפלקס שהעלה למטוס. מלבד המניות שהיה אמור למכור נוימן לחברה, רק בתמורה לפרישתו מדירקטוריון WeWork בסוף השנה שעברה, נוימן היה צפוי לקבל לידיו סכום של כ-1.7 מיליארד דולר.
דרך ויז'ן, קרן ההשקעות שלה בחברות טכנולוגיה, השקיעה סופטבנק במשך השנים יותר מעשרה מיליארד דולר ב-WeWork. לפי הערכותיה, מהשקעה זו תצא מופסדת ב-8.4 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה