דיגיטל וטק

וויקס מבלה בסגר: 3 מיליון משתמשים חדשים הודות לחנויות ולמסעדות

ההגבלות על התנועה במדינות שונות הביאו עסקים לפתוח לראשונה פעילות אונליין ולהשתמש בשירותי הענקית הישראלית. כך, מתחילת השנה החברה הכניסה 216 מיליון דולר, אבל מה בכל זאת הצליח לגרור אותה להפסד?

רועי בהריר-פרל | 
WIX במשבר הקורונה (צילום pexels, ויקיפדיה)
בזמן שמשבר הקורונה פוגע קשות בחברות הייטק ודיגיטל רבות, המצב ב-WIX, חברת הענק הישראלית לבניית אתרי אינטרנט, מעולם לא היה טוב יותר. הסגרים שהוטלו במדינות שונות בעולם הביאו לכך שכמות עצומה של חנויות פתחו לראשונה אתר אינטרנט במטרה לשמר את הפעילות העסקית מול הלקוחות, ולצורך זה נעזרו בשירותים של וויקס.
בסך הכל, באפריל האחרון קפץ מספר המשתמשים בוויקס ב-c לעומת החודש המקביל אשתקד, מה שבא לידי ביטוי בזינוק של 3.3 מיליון משתמשים חדשים רק בחודש זה - ובשיא של כל הזמנים במספר המשתמשים הכללי.
הגידול העיקרי נצפה בוויקס סטורז, השירות הייעודי של וויקס לחנויות, שרשם בשנה החולפת צמיחה של לא פחות מ-580% מאז אפריל 2019. גידול חד נוסף נרשם בגזרת אתרים המסעדות: מספר המסעדנים המנויים קפץ ב-167% רק באפריל. בהתאם לכך, היקף העסקאות שהתקיימו באתרים אלה קפץ באותו החודש ב-66%.
קראו עוד ב-ice
התוצאה באה לידי ביטוי בדוחותיה של וויקס לרבעון הראשון של 2020, כשההכנסות זינקו ועמדו על 216 מיליון דולר - קפיצה של 24% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הצפי לרבעון השני עודכן בוויקס להכנסות של כ-232 מיליון דולר, זאת לאחר שמוקדם יותר השנה הערכת החברה לגביו עמדה על 215 מיליון דולר. מניית החברה נסחרת כיום על פי שווי שוק של 6.8 מיליארד דולר.
עם זאת, ההפסד התפעולי של וויקס נמשך גם ברבעון הראשון של 2020 ,בעיקר נוכח השקעה גבוהה מאוד של החברה בשיווק (כ-96 מיליון דולר ברבעון הראשון), כך שבסופו של יום היא הפסידה ברבעון החולף 39 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2019 ,לשם השוואה, ההפסד עמד על 30 מיליון דולר.
וויקס, יש לציין, נחשבת להצלחה ישראלית מסחררת גם בלי קשר למשבר הקורונה וצמיחתה ככל הנראה הייתה נמשכת גם במצב שגרה, אולם בקצב איטי יותר. משבר הקורונה, לדברי גורמים בחברה, האיץ באופן דרמטי את תהליכי הדיגיטציה במשק. ועדיין, בחברה מבקשים להנמיך ציפיות וטוענים כי "בשלב זה יהיה זה לא אחראי לספק תחזית שנתית". התחזית, לפי החברה, "תינתן לצד פרסום תוצאות הרבעון השני ביולי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה