דיגיטל וטק

אפל על הכוונת: חושף השחיתויות קורא לרגולטורים לפעול נגד החברה

סיימון לה בון, מי שחשף בקיץ האחרון כיצד העוזרת הווירטואלית סירי אוגרת הקלטות פרטיות של משתמשי אייפון, מחליט לצאת כעת לאור. לדבריו, במסגרת עבודתו באפל נחשף למידע רפואי חסוי וכן הקלטות של יחסי מין
רועי בהריר-פרל | 
סירי-אילוסטרציה (צילום ויקיפדיה, freepik)
עובד לשעבר באפל, שחשף בקיץ האחרון כיצד סירי אוגרת הקלטות של משתמשי אייפון, יוצא כעת אל האור. האיש, תומס לה בוניאק, מצית מחדש את הדיון בסוגיה במכתב שהעביר לגופי רגולציה באירופה.
"אני מודאג ביותר מכך שחברות ענק בתחום הטכנולוגיה מבצעות האזנה אחר אוכלוסיות שלמות", כותב לה בוניאק, "זאת, למרות שנאמר לאזרחי אירופה כי חוקי הגנת הפרטיות באיחוד נחשבים לחזקים בעולם". "חקיקה לא מספיקה כאן", הוא מפציר, "דרושה גם אכיפה מול מי שפוגע בפרטיות". 
לאחר הפרסום על מכתבו של לה בוניאק, ירדה מנייתה של אפל מ- 315.17 דולר ל-313.14 דולר. בימים הקרובים יתברר האם מדובר ב"מכה קטנה בכנף" או שמא במשהו רציני יותר, שבאמת יהווה בעיה תדמיתית ומשפטית עבור האימפריה של טים קוק. 
לה בוניאק עבד במשרדי אפל בקורק שבאירלנד, ובמסגרת תפקידו היה צריך להקשיב להקלטות באנגלית וצרפתית של משתמשים העוזרת הווירטואלית סירי, ולהזין אותם בתור טקסט, כשהמטרה הייתה לשפר את הקליטה ופענוח הדיבור שבבסיס הטכנולוגיה.
קראו עוד ב-ice
המידע אליו נחשף לה בוניאק בזמן שהאזין להקלטות כלל לפי גרסתו שמות, כתובות ושיחות במגוון רחב של נושאים. במקרים רבים, הוא אומר, סירי הקליטה גם את קרוביו ואת חבריו של המשתמש. בזמנו, אגב, התקבלו עדויות על כך שחלק מהעובדים נתקלו במידע חסוי על היסטוריה רפואית של משתמשים, שימוש בתרופות, וכן הקלטות של זוגות מקיימים יחסי מין.
בקיץ שעבר הוא התפטר מהמשרה בעקבות מה שהגדיר כ"סוגיות אתיות". "הקשבתי שם למאות הקלטות מדי יום, שמקורן בכל מיני מכשירים של אפל. ההקלטות האלה פעמים רבות לא היו קשורות להפעלה של סירי. המשתמש לא ביקש להפעיל את העוזרת הווירטואלית כלל ובכל זאת ההקלטות נשמרו".
לה בוניאק מציין כי הוא מודע לכך שאפל אוחזת בגישה מאוד מחמירה בנוגע לאבטחת מידע ולשמירה על פרטיות, אך טוען שלפעמים נוצרים "פערי אבטחה" שמחייבים התערבות רגולטורית. "המקרה הזה כבר פורסם", הוא מציין במכתבו ומתכוון לחשיפת הסיפור על ידי הגארדיאן לפני כשנה. "ועדיין, אפל לא הייתה עדיין תחת כל סוג של חקירה, עד כמה שאני יודע". 
כתוצאה מהחשיפה, אפל התנצלה על כך בפני לקוחותיה, שינתה את האופן שבו סירי אוספת מידע ויצרה דרכים אחרות שמאפשרות למשתמשים בה לשלוט טוב יותר במידע הזה. בנוסף, העובדים שהועסקו בהאזנות פוטרו. הפרשה הביאה גם לירידה חדה בערך המנייה של אפל באותו קיץ - מ-208.78 דולר ב-30 ביולי עד ל-193.34 ב-5 באוגוסט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה