דיגיטל וטק

צוקרברג הכריז על מהפכת עבודה מהבית, העובדים עלולים לשלם על כך

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע כי החברה תקדם עבודה מהבית של עובדים, כאשר בתוך עשור כמחצית מהם יעבדו מהבית. לתכנית המהפכנית של צוקרברג יש יתרונות, אך חיסרון אחד גדול בכיס 
שרון טל |  3
מארק צוקרברג, עבודה מהבית (צילום פייסבוק, pexels)
משבר הקורונה הוביל את חברת הענק פייסבוק לגבש מודל עבודה חדש, לפיו כ-50% מעובדי החברה יוכלו לעבוד מהבית בטווח של העשור הקרוב, כך כתב בפוסט מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג.
"במהלך 5-10 השנים הבאות, אנו שואפים לאפשר עבודה מהבית של כ-50% מהעובדים, ונגיע לשם באופן הדרגתי. יש לכך יתרונות ברורים, חיסכון בנסיעות וזיהום אוויר, אפשרות לגשת לכשרונות מחוץ לענף הטק המסורתי בערים הגדולות ולאפשר לנו לבנות חברה מגוונת יותר עם הזדמנויות כלכליות ברחבי העולם".
צוקרברג הדגיש כי המודל הכלכלי נובע גם מסקר שערכו בקרב עובדי פייסבוק, לפיו יותר ממחציתם העידו כי הם מרגישים פרודוקטיביים בבית לפחות כמו שהם במשרד, וחלק אפילו יותר. כ-40% מעוניינים בעבודה מרחוק במשרה מלאה, אולם למעלה מ- 50% מעוניינים לחזור למשרדים בהקדם. מבין האנשים שרוצים לעבוד מרחוק, כ-75% אמרו שהם עשויים לעבור למקום אחר, כך שהאפשרות לעבוד מהבית תבטל את הצורך במגורים קרובים לעבודה ותאפשר לעובדים לבחור את מקום מגוריהם כרצונם ולא רק על פי קרבה לעבודה.
צוקרברג הכריז כי על עובדים המעוניינים להעתיק את מגוריהם, לדווח על כך עד תחילת 2021. בהתאם למקום המגורים החדש, פייסבוק תתאים את שכר העובדים על בסיס מודל התאמה שיגבשו בחברה "נתאים את משכורתכם למיקומכם בנקודת הזמן ההיא" אמר צוקרברג והזהיר: "יהיו השלכות חמורות לעובדים שלא יהיו כנים בנוגע לנושא". מהודעת צוקרברג עולה כי שכר העובדים יותאם למגוריהם, כלומר עלול להיות גם נמוך יותר מאשר שכרם הנוכחי באם יבחרו לעבוד מהבית. 
מלבד פייסבוק גם חברות ענק נוספות כמו טויטר ואמזון מאפשרות לעובדים להמשיך את עבודתם מהבית. לא מן הנמנע שהמודל הכלכלי אליו פייסבוק חותרת ימשוך גם חברות ענק נוספות, שיכירו בחיסכון האדיר שלהן בהוצאות על שטחי משרדים, וכן בצמצום הצפיפות, הפגיעה בסביבה, וביטול התלותיות בקרבה למקום העבודה.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חדשות ממש טובות...
    אליה 05/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעיון מעולה?????? כל הכבוד.
    סגור
  • 2.
    חיובית
    חייםכהן 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולהכבודזושיתהטובה
    סגור
  • 1.
    חיובית
    חייםכהן 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולהכבודזושיתהטובה
    סגור